کد خبر: 25421
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
اراضی مهدیشهر

رئیس اداره منابع‌طبیعی سرخه گفت: ۸۰۰ هزار هکتار اراضی ملی این شهرستان در راستای تحقق اهداف سازمان جنگل ها با اخذ سند تک برگ تحت مالکیت دولت قرار گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا سعیدی عصر شنبه به رسانه ها بیان کرد: یکپارچه سازی اراضی ملی و اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی سرخه در راستای پیشگیری از زمین‌خواری انجام شد.

وی افزود: اجرای طرح کاداستر دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و مستثنیات و مالکان این املاک را آسان می‌کند.

سعیدی با اشاره به تحقق اهداف و سیاست های ابلاغی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور درخصوص سنددارشدن اراضی ملی خاطرنشان کرد: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی علاوه بر مشخص کردن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات، از بسیاری از تخلفات و جرایم دراین عرصه‌ها جلوگیری می کند.

وی صدور سند تک برگی را بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: با داشتن اطلاعات دقیق از مالکیت اراضی ضمن تسریع در پاسخگویی به استعلامات، اقدامی مؤثر در تأمین امنیت فکری افراد جامعه ایجاد می شود.

سعیدی، ایجاد زیرساخت‌های آمایش سرزمین و تضمین سرمایه‌گذاری در اراضی ملی را از دیگر اهداف اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه با اشاره به اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد مالکیت تک برگی تصریح کرد: با اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به نام دولت ضمن جلوگیری از تعرض افراد سودجو و فرصت طلب به این اراضی، حفاظت و پاسداری از این عرصه ها نیز بهتر از قبل انجام می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =