کد خبر: 25407
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
ابراهیم رئیسی

رئیس جمهور گفت: احداث سیل‌ بند، تامین اثاثیه و احشام و جبران خسارات در مناطق سیل‌زده باید به سرعت و با جدیت انجام شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در جمع خبرنگاران در فرودگاه جیرفت گفت: چیزی که مهم است انجام پیش‌بینی و پیشگیری لازم قبل از وقوع سیل است و احداث سیل‌ بند برای حفظ وضعیت کشاورزی مردم لازم است که باید انجام شود.
وی با اشاره به اینکه شهرهایی که در مسیر سیل قرار دارند باید سیل‌ بند در بالادست آنها احداث شده و این کار سریع انجام شود بیان کرد: به مردمی که منازل آنها دچار آبگرفتگی شده کمک شد تا این خانه‌ها رفع آبگرفتگی شود اما این آغاز کار است و باید لوازم منزل آنها نیز تهیه شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئله آبخیزداری و آبخوان داری در منطقه بسیار اهمیت دارد و در میان مدت باید انجام شود ادامه داد: یک کار بلند مدتی که باید در منطقه انجام شود، احداث کامل سیل بند نیازمند تخصیص اعتبارات دولت است تا سیل‌ بند تکمیل شده و شهرها در برابر سیل ایمن شوند.
وی با بیان اینکه فکر می‌کنم اگر این موضوع توسط قرارگاه سازندگی پیگیری شود از محل درآمدهای استانی معادن و هم اعتبارات ملی دولت این سیل بند با یک حرکت جهادی به سامان برسد گفت: قرارگاه سازندگی در جاهایی که کار کرده، کارهای خوبی بوده و در احداث این سیل بند نیز پای کار بیاید و آن را به نتیجه برساند. 
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه احداث سیل بند، منطقه را از خطر سیلاب حفظ می‌کند و سیل اخیر آخرین سیلاب نیست و حتماً باید سیل بند ایجاد شود افزود:مردم بدانند مسئولان کنار آنها هستند و در سیل اول علاوه بر استاندار و فرمانداران، آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در منطقه حضور یافته و خسارات را بررسی کردند.
رئیس جمهور همچنین گفت:  هر مشکلی را با مشارکت مردم می‌توان حل کرد  و این سفر ما سفر استانی نیست و به صورت یک‌دفعه و ناگهانی انجام شده و انشاءالله سفر استانی به کرمان خواهم داشت.
رئیسی با اشاره به اینکه گزارشات مسئولان استانی گرفته شد و در سفر آینده هم پیگیری می‌شود افزود: مردم کرمان روحیه انقلابی و بسیجی داشته و دارند که روحیه حاج قاسم عزیز بوده است و امیدواریم با همین روحیه بمانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =