نمایشگاه نهاده های کشاورزی

هشتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی با استقبال زیاد مواجه شد و علاوه بر بازدیدکنندگان داخلی، از سوی بازدیدکنندگان خارجی نیز مورد توجه قرار گرفت و این خود می تواند زمینه دسترسی به تکنولوژی های نوین باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ابازار، هشتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی در حالی روز گذشته به پایان رسید که سال گذشته به دلیل شدت گرفتن همه گیری کرونا برگزار نشد. به گزارش بازار اگرچه اولین روز برگزاری نمایشگاه یعنی سه شنبه ۲۸ دی ماه بسیار راکد بود و بازدید کننده چندانی از آن استقبال نکردند اما در روزهای بعدی، غرفه داران و شرکت کنندگان شاهد حضور بسیار پررنگ مراجعه کنندگان داخلی و خارجی بودند. هرچند برخی از شرکت کنندگان معتقدند شلوغ بودن نمایشگاه الزاما به معنای رونق صنعت در آینده نیست اما به نظر می رسد چنین حضور پرشوری می تواند نوید بخش بیرون آمدن تولیدکنندگان این حوزه از وضعیت رکود دو ساله اخیر باشد.

در حوزه بذور مختلف کشاورزی که ما به ارقام و تکنولوژی های جدید نیاز داریم و لذا ارتباط با شرکت های خارجی می تواند تسهیل کننده باشد و در راه دستیابی به تکنولوژی های نوین کمک کننده باشد

حضور بازدیدکنندگان خارجی دستیابی به تکنولوژی های نوین را تسهیل می کند
مسعود شکری یکی از غرفه داران که در بحث کشت و تولید ذرت به صورت تخصصی فعالیت دارد کیفیت نمایشگاه را خوب می داند و به خبرنگار بازار می گوید: درست است که این نمایشگاه با یکسال وقفه برگزار شده است اما بسیار پرشور است و جای بسیاری خوشحالی دارد.

شکری می افزاید: از دیگر نکات قابل توجه در مورد نمایشگاه امسال این است که علاوه بر بازدیدکننده های داخلی، بازدیدکننده خارجی قابل توجهی نیز در این نمایشگاه حضور دارند. به طوری که شرکت های پاکستانی و شرکت هایی از کشورهای عربی به ما بسیار مراجعه کرده اند.

او در پاسخ به این سوال که حضور شرکت های خارجی چه مزایایی برای صنعت کشاورزی دارد، می گوید: قطعا حضور بازدیدکننده های خارجی مزایای بسیار زیادی برای این صنعت به طور کل دارد. به خصوص اینکه به دلیل تحریم هایی که درگیر آن هستیم از بسیاری از تکنولوژی های نوین یا محروم هستیم یا به سختی دستری داریم. به عبارت دیگر کشورهای همسایه و خاورمیانه به خصوص کشورهایی که ارتباط خوبی با آنها داریم، می توانند رسیدن ما را به تکنولوژی های جدید تسهیل کنند. به ویژه در حوزه بذور مختلف کشاورزی که ما به ارقام و تکنولوژی های جدید نیاز داریم و لذا ارتباط با شرکت های خارجی می تواند تسهیل کننده باشد.

حضور پررنگ بازدیدکنندگان چینی و پاکستانی در نمایشگاه
ذبیح الله مطلبی یکی دیگر از غرفه داران در هشتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی است که در حوزه سموم، کود و بذر فعالیت دارد. وی در خصوص کیفیت نمایشگاه به خبرنگار بازار می گوید: با وجودی که سال گذشته این نمایشگاه برگزار نشد اما امسال شاهد هستیم که به طور چشمگیری نمایشگاه پرشور، پویا و پربازدیدکننده است و استقبال قابل توجهی از این نمایشگاه شده است.

مطلبی در خصوص بازدیدکنندگان نیز اظهار می دارد: خوشبختانه بازدیدکننده ها اکثرا تخصصی هستند چون نمایشگاه کاملا تخصصی است و بنابراین نه تنها بازدیدکنندگان داخلی ویژه این حضور به ما مراجعه کرده اند بلکه بازدیدکنندگانی از کشورهایی همچون پاکستان و چین نیز حضور یافتند.

این غرفه دار هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی خاطر نشان می کند: ما نیز به عنوان یک شرکت کننده، یک کارشناس خارجی از کشور صربستان به نمایشگاه دعوت کردیم.

او ادامه میدهد: همانطور که می دانید صربستان یک کشور اروپای شرقی است که به طور ویژه در زمینه بذر حرف برای گفتن دارد. به طوری یک پنجم بذرهای آفتابگردان که در دنیا کشت می شود در این کشور است. لذا ما یکی از کارشناسان این کشور را که در سطح اول دنیا هم قرار دارند به اینجا دعوت کردیم تا بازدید کنندگانی که به ما مراجعه می کنند از نزدیک با وی در ارتباط باشند.

با وجودی که کرونا هنوز هم تهدیدی برای برگزاری نمایشگاه ها محسوب می شود هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی در سطح کیفی بالایی برگزار شد

تاثیر کرونا بر نمایشگاه هنوز نمایان است اما تخصصی بودن بازدیدکننده ها برای صنعت کشاورزی امیدبخش است
حسین باقری یکی دیگر از غرفه داران در این نمایشگاه است که معتقد است برخلاف آنچه تصور می شد نمایشگاه با کیفیت بالایی برگزار شده است. باقری به خبرنگار بازار می گوید: اگرچه هنوز تهدید کرونا تا حدودی روی کیفیت نمایشگاه تاثیر دارد اما شاهد هستیم که نمایشگاه در سطح کیفی بالایی برگزار می شود.

باقری می افزاید: در واقع اینکه برگزار کنندگان و غرفه داران همت کرده اند و در این نمایشگاه شرکت کرده اند برای صنعت کشاورزی بسیار ارزشمند است.

او ادامه می دهد: در ابتدا تصور ما این بود که نمایشگاهی معمولی باشد و به هیچ وجه انتظار چنین شور و اشتیاقی را از سوی شرکت کنندگان و بازدید کنندگان نداشتیم.

باقری با بیان اینکه خوشبختانه بازدیدکننده ها همگی تخصصی هستند، می افزاید: با توجه به اینکه مراجعین کاملا تخصصی هستند وقت و زمانی که برای حضور در این نمایشگاه صرف کرده ایم ارزشمند بوده است. به خصوص اینکه نمایشگاه غالبا محلی برای معرفی شرکت ها و محصولات آنها است و لذا چون بعد از یکسال وقفه انجام شده زمانی مناسب برای تجدید ملاقات ها و آشنا شدن با مشتریان جدید است.

بازدیدکنندگان نمایشگاه غالبا خواهان کالاها و اجناس جدید هستند

بازدیدکنندگان غالبا خواهان اجناس و اقلام جدید هستند| شلوغی نمایشگاه الزاما تضمین کننده کیفیت بازار کشاورزی در آینده نیست
محمدجواد صالحی دیگر شرکت کننده در هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده ها کشاورزی به خبرنگار بازار می گوید: نمایشگاه بر خلاف تصورات بسیاری از فعالان این صنعت بسیار شلوغ و پر بازدیدکننده است اما مساله اساسی است که شلوغ بودن یک نمایشگاه لزوما تضمین کننده کیفیت بازار کشاورزی در آینده نیست.

صالحی در خصوص اصلی ترین درخواست بازدیدکنندگان و مراجعین در این نمایشگاه نیز می گوید: یک اتفاقی که چند سالی است رخ داده این است که به دلیل بالا رفتن دانش و آگاهی کشاورزان و دست اندرکاران گرایش به سمت کالاهای جدید به خصوص در حوزه سموم، کود و بذور کشاورزی زیاد شده و تقربیا می توان گفت اکثر بازدید کنندگانی که به نمایشگاه می آینده خواهان جنس ها و اقلام جدید هستند.

گفتنی است هشتمین نمایشگاه تخضضی نهاده های کشاورزی بعد از یک سال وقفه روز سه شنبه ۲۷ دی ماه تا جمعه اول بهمن ماه جاری در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو از ساعت ۱۴ الی ۲۰ برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =