کد خبر: 25235
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
برف

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: از ۲۴۶ راه روستایی مسدود شده در این استان مسیر ۷۲ روستا باز و تردد در آنها برقرار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، عبدالحسین علی اکبری افزود: از شامگاه یکشنبه تا صبح امروز راه ۲۴۷ روستای استان زنجان به علت بارش سنگین برف، کولاک‌ و نبود دید کافی مسدود شده بود.
وی تاکید کرد: از صبح امروز با فروکش‌کردن کولاک تا این لحظه راه ۷۲ روستا در شهرستان های استان به جز زنجانرود بازگشایی شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در حال حاضر راه ۱۷۴ روستای دیگر نیز مسدود است که با تلاش راهداران بازگشایی خواهد شد.
علی اکبری، بیشترین راه روستایی مسدود شده در استان را در زنجانرود با ۵۵ مسیر ارتباطی و پس از آن در ایجرود با ۲۵ جاده برشمرد.
وی ادامه داد: هم اکنون کمترین راه مسدودی در شهرستان خرمدره با سه جاده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در سطح استان ۵۲۷ راه روستایی داریم.یا

علی اکبری افزود: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۰ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ۵۸ حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =