کد خبر: 25222
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
مسکن روستا

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۵۲ درصد از مسکن های روستایی نوسازی و مقاوم سازی شدند گفت: مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سال ۱۴۱۰ پایان خواهد گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد عصر سه شنبه در آیین افتتاح طرح هادی و اعطای سند مالکیت در روستای میغان شاهرود که با حضور جمعی از مسوولان استان و  شهرستان شاهرود برگزار شد، افزود: با مقاوم سازی خانه های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دیگر هراسی از بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیل و طوفان نخواهیم داشت و این امر از خسارت های جانی و مالی جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ هزار سند مالکیت روستایی در استان سمنان اعطا شده است تصریح کرد: با اعطای این سندها به ارزش ملک در روستاها افزوده شد و مالکان می توانند از این سندها برای دریافت وام بانکی به عنوان وثیقه استفاده کنند. 

روحانی نژاد با بیان اینکه صدور سندهای روستایی با شتاب خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: با صدور این سندها بسیاری از منازعات و اختلافات ملکی در بین خانواده ها برطرف و موجب کاهش شمار پرونده ها در محاکم قضایی شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: یادداشت تفاهمی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد کشور برای تسریع در امر صدور سند ملک های روستایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح اعطای تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ ۲ میلیارد ریال برای ساخت خانه های روستایی در دستور کار است، افزود: در صورت نهایی شدن این طرح، انتظارات روستاییان برآورده می شود.

روحانی نژاد به تعداد بیش از یکهزار و ۴۰۰ خانوار و جمعیت چهار هزار و ۲۶۴ نفری روستای میغان اشاره کرد و گفت: میانگین هر خانواده سه نفر بسیار کم است که باید به افزایش نرخ رشد جمعیت در این روستا بیشتر توجه شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز داشت: مردم این روستا با جهاد مال و نفس خود در دوران جنگ تحمیلی و اهدای ۹۸ شهید به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دِین خود را ادا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کرد و مقام معظم رهبری همان مسیر را ادامه می دهند، افزود: این بنیاد یک نهاد عمومی بین دولتی است.

روستای میغان با چهار هزار و ۲۶۴ نفر جمعیت در شامل شهرستان شاهرود واقع شده است، این روستا ۹۸ شهید تقدیم انقلاب کرده و از نظر تعداد شهدا به نسبت جمعیت در رتبه های بالای کشوری قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =