کد خبر: 24860
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
دامداری

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: دامداران روستایی و عشایری استان صاحب دامدار کارت تا سقف 50 میلیون تومان می‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، نادر پرور با اشاره به برنامه ریزی دولت برای حمایت از دامداران، گفت: با توجه به نیاز مبرم دامداران روستایی و عشایری استان به نقدینگی جهت تامین نهاده‌های دامی، دام

دار کارت در اختیار دامداران استان قرار خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه کار ثبت نام از دامداران متقاضی برای دریافت دامدار کارت در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها شروع شده، گفت: تاکنون هشت شهرستان استان مدارک دامداران متقاضی را برای دریافت دامدار کارت به شعب بانک کشاورزی در استان ارسال کرده‌اند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: لازمه دریافت دامدار کارت پلاک کوبی و بیمه شدن دام ها در مراکز جهاد کشاورزی بوده که پس از انجام این مراحل متقاضیان برای دریافت دامدار کارت به بانک کشاورزی معرفی می شوند تا ظرف یک هفته کارهای مرتبط با دریافت دامدار کارت عملیاتی شود.

وی ادامه داد: دامداران پس از دریافت دامدار کارت می‌توانند به ازای هر راس دام سبک مبلغ 300 هزار تومان و به ازای هر راس دام سنگین مبلغ 700 هزار تومان و تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

پرور ادامه داد: تسهیلات دامدار کارت سه ساله بوده و با سود یازده درصد به دامداران پرداخت می شود.

پروراضافه کرد: دامداران می توانند از دامدار کارت صرفا برای خرید نهاده های مورد نیاز بخش دامداری استفاده کنند.

وی سهمیه استان کرمانشاه برای دریافت "دامدار کارت" را در مرحله اول 25 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: گرچه این عدد با توجه به آمار بالای دام های موجود در استان عدد زیادی نیست، اما از وزارتخانه قول گرفته ایم در صورت تخصیص کامل این حجم از تسهیلات به دامداران، افزایش سهمیه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دامداران استان کرمانشاه سه میلیون راس دام سبک و 250 هزار راس دام سنگین دارند، گفت: سالانه بالغ بر 45 هزار تن گوشت قرمز و 400 هزار تن شیر در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =