کد خبر: 24832
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
گندم

مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، میزان سطح زیر کشت قراردادی گندم در ۷ استان کشور را تاکنون بیش از ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعاتی کیا مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از ادامه روند کشت قراردادی در ۷ استان طرف قراداد شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد و گفت: میزان سطح زیر کشت قراردادی در استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان، گلستان وهرمزگان به بیش از ۱۴۶ هزارو ۷۰۰ هکتار رسیده است.


وی میزان برداشت گندم براساس پیش بینی‌های صورت گرفته توسط وزارت جهاد کشاورزی از این میزان سطح زیر کشت را بالغ بر ۴۳۴ هزارو ۵۵۴ تن دانست.

سعادتی کیا افزود: تعداد کشاورزان مشارکت کننده در این طرح تا پایان هفته گذشته به ۱۱ هزارو ۴۷۸ نفررسیده که براساس قراردادهای منعقده به این تعداد کشاورز ۵۸ هزارو ۶۵۸ تن نهاده ارائه شده است.

وی میزان ارسال اطلاعات کشاورزان به صندوق بیمه را تاکنون ۱۲۴ هزارو ۷۴۲ هکتار اعلام کرد.

مدیر کل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران به عدم پوشش برخی نهاده‌های تولید همانند بذر، سموم و قارچ‌کش‌ها در این طرح اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: تا این نهاده‌ها نیز به منظور حمایت از کشاورزان تامین و در اختیار شان قراربگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =