کد خبر: 24826
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
اراضی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه از رفع تصرف بیش از ۶ هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده «بدر و پریشان» خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار مهر، توفیق زارعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیگیری‌های مستمر واحد حقوقی، یگان حفاظت، اعضای شورای اسلامی روستا منجر به خلع ید و رفع تصرف ۶ هزار و ۲۳ متر مربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه گفت: انجام گشت و کنترل‌های مستمر و پیگیری‌های جدی و بدون وقفه باعث شده که این اراضی ملی منطقه حفاظت شده بدر و پریشان در شهرستان قروه رفع تصرف شود.

زارعی افزود: منطقه حفاظت شده بدر و پریشان با ۴۳ هزار هکتار مساحت در مرز استان‌های کرمانشاه و کردستان و در فاصله ۱۲ کیلومتری جنوب شهر قروه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه کوهستانی شامل کوه‌های صخره‌ای، دره‌های کم عمق، تپه ماهورها و ارتفاعات بهم پیوسته می‌شود و با داشتن پوشش گیاهی مناسب این محدوده زیستگاه گونه‌های مهمی مانند «کل» و «بز» است و از دیگر گونه‌های جانوری می‌توان روباه، گرگ، شغال، گراز، لاک پشت، مار، مارمولک، شاهین، عقاب و سارگپه را نام برد.

زارعی اظهار کرد: از عموم مردم فهیم، متعهد و علاقمند به حفاظت محیط زیست تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه ملازمه با محیط زیست در زمینه ساخت و ساز، تخریب، تصرف اراضی ملی، شکار و صید غیر مجاز، آلودگی محیط زیست، آتش سوزی در محدوده منطقه حفاظت شده، موضوع را با شماره بر خط ۱۵۴۰ به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =