کد خبر: 24810
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
نمد

بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای توانمند سازی و اشتغال در تولید نمد در روستاهای شهرستان مراوه تپه استان گلستان فعالیت های موتری را به انجام رساند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، بنیاد علوی با فراهم آوردن زمینه اشتغال برای روستاییان و تقویت روحیه کار در زمینه محصولات نمدی دست به برنامه‌ریزی گسترده در روستا‌ها زده است و با ایجاد روش زندگی سالم و با همکاری نهاد آبادانی و پیشرفت مراوه تپه سلسله تحقیقات و پژوهشی خود را در زمینه تولیدات نمدی از پشم خالص بره بیش از یک سال انجام داده است.

حضور مداوم و مستمر در منطقه بیش از ۸۰ مأموریت در سطح شهرستان در بیش از ۱۴ ماه اخیر و شناسایی دامداران منطقه و تولیدات آن‌ها در کیفیت پشم تولیدی از دام مورد تحقیق و پژوهش بوده است. ایجاد کارگاه حلاجی پشم و فرآوری آن در کارگاه مربوطه به‌عنوان یکی از حلقه‌های زنجیره تولید محصولات نمدی از مراحل اولیه تولیدات توسط کارگاه‌های اشتغال خانگی و مداومت در طرح چینی و بالا بردن کیفیت نمد از اقدامات موثر موسسه ماهرو به‌عنوان عامل توسعه نمد در منطقه بوده است. عرضه محصولات با کیفیت با کاربردی‌های متفاوت زیرانداز و دکوری به بازار‌های هدف در استان و خارج از استان از اقدامات موثر بنیاد علوی و موسسه ماهرو  به عنوان عامل توسعه نمد بوده است که گام موثری هر چند کوچک، اما مفید در جهت درمان و بهبود زندگی و آرامش جوامع بشری بخصوص اشتغال روستایی گردیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =