کد خبر: 24767
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
دامدار کارت

مدیرشعب بانک کشاورزی لرستان گفت: هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب دامدار کارت به کشاورزان استان پرداخت شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، علی جهانی میر روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در اجرای برنامه‌های حمایتی بانک کشاورزی و کمک به دامداران استان، رفع چالش نقدینگی و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز برای خریداری نهاده های دامی  ، طرح دامدار کارت در سال جاری تدوین شده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی لرستان با بیان اینکه برای صدور دامدار کارت در استان ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است اظهار داشت: دامداران روستایی و عشایری که از طریق سازمان جهاد کشاورزی به بانک معرفی شوند، می‌توانند متناسب با تعداد دام موجود خود از تسهیلات ۱۰، ۲۰ و حداکثر ۵۰ میلیون تومانی بهره مند شوند.

وی نرخ کارمزد این تسهیلات را ۱۱درصد اعلام کرد و گفت : مدت بازپرداخت تسهیلات دامدار کارت حداکثر یک ساله تعیین شده و دامداران می‌توانند با کارت مورد نظر ، نهاده‌های دامی مورد نیاز را از فروشگاه‌های مورد تایید سازمان جهادکشاورزی خریداری کنند.

جهانی میر با بیان اینکه  در طرح دامدار کارت برای هر راس دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و به ازای هر راس دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می شود تصریح کرد : تنها دام های پلاک‌کوبی و دارای اطلاعات ثبت شده در سامانه هویت‌گذاری مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی  مشمول طرح هستند.

مدیرشعب بانک کشاورزی لرستان گفت: با توجه به اعتبار تخصیص یافته در خصوص تسهیلات دامدار کارت، سهم هر شهرستان در حوزه روستایی و عشایری مشخص شده است که باید دامداران در سریعترین زمان برابر دستورالعمل ابلاغی با مراجعه به سامانه سیتا به آدرس cita.maj.ir نسبت به ثبت نام درخواست خود اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =