روستاهای مرزی دشتیاری

با توجه به مسدود بودن مسیر زمینی برخی از روستاهای مرزی شهرستان دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر بارش باران و سیل، توزیع بسته‌های معیشتی با استفاده از بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی آغاز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، طبق آخرین اطلاعات اداره هواشناسی در نِگور مرکز شهرستان دشتیاری و باهوکلات ۱۱۵ میلی‌متر بارش داشته‌ایم که در پی بارندگی‌های نهم تا پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰ راه‌های روستایی، زمین‌های کشاورزی، خانه‌های خشت و گلی  غیرمستحکم و سایر زیرساخت‌ها دچار خسارت شده و مردم این مناطق نیازمند کمک‌های امدادی و جبران خسارات هستند.

به گفته عادل عفتی فرماندار دشتیاری، یازده گروه راهداری، چهار گروه از شرکت توزیع نیروی برق، ۲ تیم از بخشداری‌های تابعه و گروه‌های بنیاد مسکن و هلال احمر در حال خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان این شهرستان هستند.

توزیع بسته‌های معیشتی بین اهالی مناطق مرزی و دورافتاده دشتیاری نیز با حضور رحمدل بامری معاون سیاسی اجتماعی استاندار، عفتی فرماندار دشتیاری و جمعی از مسوولان و نیروهای امدادی از صبح امروز (جمعه) آغاز شده است.

دشتیاری با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر از شمال به راسک، از غرب به بخش پلان و بخش مرکزی چابهار، از شرق به کشور پاکستان و از جنوب به آب­‌های آزاد اقیانوس هند و دریای عمان متصل است.

این شهرستان دارای ۲ شهر با نام‌های نِگور  و بِریس و ۲ بخش، مرکزی به مرکزیت شهر نِگور و بخش باهوکلات به مرکزیت روستای باهوکلات و چهار دهستان (دهستان نگور، سندمیرثعبان، درگس و باهوکلات) است.

در پی بارندگی‌های اخیر راه ارتباطی ۱۸ روستای دشتیاری مسدود شده است و نیروهای راهداری و امدادی درحال بازگشایی مسیرها هستند تا کمک‌ها با سرعت بیشتری به این منطقه ارسال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =