کد خبر: 24667
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
حمل نهاده های دامی

نماینده مردم فریدن در مجلس از افزایش قیمت نهاده های دامی به دنبال قوت گرفتن حذف ارز ترجیحی خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین محمدصالحی دارانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: لایحه جامع همسان سازی نظام پرداخت کارکنان دولت هر چه سریعتر در راستای برقراری عدالت در پرداخت ارائه شود. کارکنان منابع طبیعی، بهزیستی، آموزش و پرورش، ثبت احوال، ثبت اسناد، قوه قضائیه و وزارت کشور دارای مشکلات معیشتی هستند.  

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس یازدهم ادامه داد: در سالی که شاهد خشکسالی شدید بودیم، کشاورزان دچار مضیقه بسیار شدند، با این حال بانک کشاورزی وام های مربوطه را تمدید نمی کند و این امر باعث فشار بیش از پیش بر کشاورزان شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: وضع نهاده های دامی در سطح کشور نامناسب است، این روزها با قوت گرفتن بحث حذف ارز ترجیحی از نهاده های دامی، نرخ این محصولات از 7 هزار تومان به 11 هزار تومان افزایش یافته است، انتظار می رود در صورتی که دولت و مجلس موافق این سیاستگذاری هستند، تدابیری برای مدیریت بازار داشته باشند.

وی با یادآوری موضوع تولید کنتورهای هوشمند آب اظهار کرد: با وجود تذکرات متعدد، وزرای نیرو و کشاورزی دولت گذشته در این زمینه ورود نکردند، و همچنان شاهد تولید کنتورهای هوشمند آب در انحصار چند شرکت هستیم که باعث ایجاد رانت در قیمت گذاری شده است. همچنین کشاورزان را به دلایل واهی مجبور به تعویض کنتورهای آب نصب شده می کنند که هزینه ای بالغ بر 25 هزار تومان روی دست کشاورز می گذارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از کمبود سوخت موتورهای کشاورزی عنوان کرد: به بهانه قاچاق سوخت، سهمیه سوخت موتورهای چاه کشاورزان تنها کفاف یک هفته را می دهد، این در حالی است که کشاورز می تواند در بازار آزاد گازوئیل را به هر میزان به قیمت لیتر 2000 تا 2500 تومان خریداری کند. اگر بحث قاچاق سوخت در میان است، فروش آزاد گازوئیل در بازار چه معنایی دارد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =