تراکتور

مدیرعامل تراکتورسازی ایران با بیان این‌که در شرایط فعلی صادرات تراکتور هم داریم، ولی به اندازه‌ای نیست که به تأمین نیاز داخل ضربه بزند، گفت: به شدت به دنبال جهش تولید تراکتور در سال آینده هستیم و بدون شک تمام نیاز داخل را تأمین خواهیم کرد.

به‌گزارش روستانیوز، مصطفی وحیدزاده اظهار داشت: مخالف سهمیه‌بندی تراکتور هستیم. کجای دنیا تراکتور را سهمیه‌بندی می‌کنند که ما این کار را کنیم. البته ما نقشی در سهمیه‌بندی نداریم و به دنبال این هستیم که تراکتور بدون واسطه به دست نمایندگان رسمی ما برسد و از این طریق در اختیار کشاورزان واقعی قرار گیرد.
وحیدزاده با رد شائبه دلالی برخی نمایندگی‌های تراکتورسازی ایران افزود: اگر نمایندگان ما دنبال دلالی بودند، بسیاری از آن‌ها تعطیل نمی‌شدند. خدمات پس از فروش ما هم بسیار ارزان و در راستای خدمات‌رسانی به کشاورزان است.
وی اظهار داشت: در شرایط فعلی کشاورز به واسطه قیمت تراکتور اذیت نمی‌شود، بله گله او به سبب حفره‌ای است که ایجاد شده و کشاورز و تراکتور با هم داخل این حفره افتاده‌اند.
وحیدزاده ادامه داد: دنیا واقعیت عرضه و تقاضا را پذیرفته و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم. متأسفانه در شرایط فعلی تراکتور به کالایی سرمایه‌ای بدل و همین امر سبب شده تقاضا برای آن زیاد شود.
مدیرعامل تراکتورسازی ایران گفت: باید فضایی ایجاد کنیم که از طریق آن تراکتور به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.
وی با اشاره به افزایش 35درصدی قیمت تراکتور اظهار داشت: اگر سود سالانه صنعتی زیر 21درصد باشد، در ضرر است و باید فعالیتش را تعطیل کند، ولی ما در شرایط فعلی تنها به دنبال سود 10درصدی از تولید هستیم تا آن را هم برای تحقیق و توسعه هزینه کنیم.
وحیدزاده ادامه داد: باید واژه گران‌فروش را از روی تراکتورسازی ایران برداریم، زیرا ما واقعی فروش هستیم و محصولاتمان را با احتساب هزینه تولید با سود بسیار اندک روانه بازار می‌کنیم.
وی تصریح کرد: طی چند وقت اخیر قیمت عوامل تولید مانند لاستیک، فولاد و... رشد بسیاری داشته و ما هم به تبع آن مجبوریم نرخ محصولات خود را افزایش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =