کد خبر: 24615
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
کیوی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کیوی گیلان کاملا سالم است و روزانه بین ۲۷ تا ۴۰ کانتینرهای ۲۰ تنی از استان به روسیه و اوراسیا صادر می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، علی موسوی از افزایش ۱۰ درصدی تولید کیوی در گیلان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود، امسال ۲۲۰ هزار تن کیوی از باغات استان برداشت شود.

وی افزود: کیوی گیلان کاملا سالم است و امروز ۲۷ کامیون و تریلی حامل کیوی از گیلان به روسیه صادر شده است.

موسوی با بیان اینکه گاهی روزانه ۴۰ کانتینر کیوی از گیلان به روسیه صادر می شود، خاطرنشان کرد: هر روز صادرات کیوی گیلان به کشورهای اوراسیا نیز انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کیوی های گیلان آلودگی باقی مانده از سموم ندارند و کامیون حامل کیوی که از هند برگشت خورده است، ابتدا از کشورمان به امارات رفته که فاقد قرنطینه است و سپس از امارات به هند رفته است و به این ترتیب شائبه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۴۲ هزار تن کیوی گیلان به دیگر کشورها از جمله روسیه صادر شده است، افزود: ۱۰ تا ۱۲ روز دیگر مرز هند نیز باز می شود.

موسوی با تاکید بر اینکه تمام محموله هایی که می فرستیم از مبدا گواهی بهداشت برای آن صادر می شود، تصریح کرد: علاوه بر هند و روسیه، کشورهای ازبکستان، دبی، ترکیه و ...از مشتری‌های مهم کیوی گیلان محسوب می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =