محرابیان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت نیرو و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور افزایش اثر بخشی اقدامات مشترک‌، جا به جایی روستاهای واقع در حریم یا مخزن سدها و مولد سازی املاک واقع در محدوده و حریم شهرها و محدوده روستاها امضا و مبادله شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران در مراسمی با حضور وزیر نیرو ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو و تعدادی از مدیران ارشد بخش آب و بنیاد مسکن ، تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت نیرو و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور افزایش اثر بخشی اقدامات مشترک‌، جابه‌جایی روستاهای واقع در حریم یا مخزن سدها و مولد سازی املاک واقع در محدوده و حریم شهرها و محدوده روستاها امضا و مبادله شد.

به گزارش شبکه خبری آب ایران، وزیر نیرو در این مراسم ضمن استقبال و اظهار مسرت از این اقدام شایسته‌ با اشاره به اهمیت این اقدام و یاد آوری عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مقاوم سازی سکونت‌گاه‌های روستایی، اظهار داشت: به برکت اقدامات و عملکرد بنیاد‌، اقدامات مناسبی در روستاهای کشور انجام شده که مهم ترین  آن مقاوم سازی ساختمان های روستایی در مقابل زلزله است.

علی اکبر محرابیان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به ضرورت تبیین این همکاری برای روستائیان از طریق رسانه ها و ایجاد انگیزه برای آنان تاکید کرد‌: فهرستی از طرح ها و پروژه‌های اولویت دار توسط معاونت آب و آبفا در این خصوص تهیه و پس از مطالعه امکان سنجی‌، مفاد این تفاهم نامه در آنها عملیاتی و اجرایی شود.

در این جلسه همچنین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ارایه گزارش کوتاهی از اقدامات این بنیاد و نقش این نهاد در اجرای طرح های هادی روستایی‌، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با وزارت نیرو‌، اظهار داشت‌: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده است تا در خصوص عملیاتی کردن این تفاهم نامه اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو نیز این جلسه‌، با اشاره به طولانی شدن زمان بهره برداری از پروژه ها به دلیل تملک اراضی‌، مشکلات جابه جایی روستاییان‌، حاشیه‌نشینی و اسکان مجدد آنها و برخی ناهنجاریهای اجتماعی‌، اظهار امیدواری کرد: بخش عمده‌ای از این موضوعات در قالب تفاهم نامه اخیر حل و فصل شود.

محمد جوانبخت در بخش دیگری از اظهاراتش جلب رضایت مردم و عدالت گستری به مردم به ویژه روستاییان را مورد تاکید قرار داد و در ادامه به برخی از روش‌های مد نظر در این تفاهم نامه برای جلب رضایت مردم و تملک اراضی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت.

‌در این جلسه همچنین معاون امور تلفیق و تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران و معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اظهار نظر در خصوص موضوع تفاهم نامه پرداختند و در پایان تفاهم نامه مذکور بین معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبادله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =