کد خبر: 24308
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
مسکن روستا

طرح نوسازی واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۵۲ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از مجموعه ۳۴۸ واحدی زیتون وطرح ۹۲۰ واحدی اقدام ملی مسکن شاهین شهر گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است واحد‌های مسکونی شهر‌های با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر را نوسازی کند.

حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد با اشاره به مقاوم سازی ۵۲ درصد واحد‌های مستقر در شهر‌ها و روستا‌ها افزود: در افق ۱۴۱۰ جشن ملی نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های روستایی شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه این برنامه با شتاب بیشتری در حال پیگیری است گفت: به تازگی تسهیلات ارزان ۲۰۰ میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی شده که روستا‌ها را نیز شامل می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه جهش تولید مسکن که یک میلیون واحد در سال پیش بینی شده افزود: بنیاد مسکن ۴۰۰ هزار واحد را پذیرفته است که ۲۰۰ هزار واحد آن در روستا و شهر‌های با کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۲۰۰ هزار واحد نیز در شهر‌های با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ساخته می‌شود.
حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه اعتبارپیش بینی شده برای این طرح حداکثر ۴۵۰ میلیون تومان و حداقل ۳۵۰ میلیون تومان است گفت: روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده می‌کنند.
وی افزود: در سراسر شهرستان شاهین شهر بیش از ۲ هزار واحد در حال ساخت است که ۲۷۰ واحد در خود شهر و ۹۰۰ واحد در روستا‌های این شهرستان ساخته می‌شود که تا حدودی مشکل مسکن را در این شهرستان حل خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =