کد خبر: 23783
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
مسکن روستا

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن از ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان لرستان خبر داد و گفت: شبکه مردمی برای تقویت حساب صد به کار گرفته شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، شامگاه سه‌شنبه، ۲۳ آذر، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اظهار کرد: فعالیت‌های مؤثر و مثبت و برنامه‌های پیش روی بنیاد مسکن لرستان روند رو به رشدی دارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بین مأموریت‌های بنیاد مسکن بر دو محور مسکن محرومان و بازسازی تأکید دارد که هر دو مأموریت در لرستان به خوبی انجام شده‌ است، افزود: ۵۲ درصد واحدهای مسکن روستایی و شهرهای کوچک کشور از سال ۸۴ تاکنون توسط بنیاد مسکن بازسازی شده است.

روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه در بازسازی‌هایی که توسط بنیاد مسکن صورت می‌گیرد، سرعت و کیفیت مدنظر است، افزود: علاوه‌بر بازسازی پیشگیری از خسارات بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در اهم فعالیت‌های بنیاد مسکن است، اگر جداره‌ای که توسط بنیاد مسکن در پلدختر اجرا شد نبود، سیل دوم شهر را نابود می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن لرستان در اجرای طرح هادی و نوسازی از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۱۴۱۰ جشن پایان نوسازی در روستاها و شهرهای کوچک را می‌گیریم.

روحانی‌نژاد با تأکید بر اینکه در حال حاضر نگرانی بنیاد مسکن حاشیه شهرهاست، گفت: بیش‌از یک هزار سکونتگاه رسمی در کشور است که باید آن‌ها را سامان بدهیم، کمااینکه در حال حاضر سکونتگاه‌های غیررسمی زابل، چابهار، کرمان و بندر امام در حال بازسازی است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن با تأکید بر اینکه برای معلولین، ایتام و محرومین لرستان دو هزار واحد به بهره‌برداری رسید وظیفه دیگر بنیاد مسکن را کمک به دولت‌ها در طرح‌هایی مثل جهش تولید مسکن دانست و افزود: طرح جهش ملی مسکن قانون است و طی چهار سال چهار میلیون مسکن ساخته خواهد شد که سهم بنیاد مسکن در چهار سال یک میلیون و ششصد هزار مسکن است.

وی از فعالیت مطلوب پژوهشکده سوانح طبیعی در بنیاد مسکن خبر داد و با اشاره به اینکه این پژوهشکده مرجع علمی پیشگیری از وقوع بلایا و سوانح طبیعی است، افزود: شبکه مردمی برای تقویت حساب صد به کار گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =