کد خبر: 23741
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
اینترنت

بیش از ۱۲۰ روستا در شهرستان کوهرنگ با مشکل اینترنت مواجه هستند که مسئولان چهارمحال و بختیاری عدم تخصیص اعتبار و نبود تجهیزات را عامل کندی خدمت رسانی به این مناطق عنوان کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر،شهرستان‌های ده گانه استان چهارمحال و بختیاری با مشکلات اینترنتی بسیاری رو به رو هستند.

با شیوع کرونا و برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی نبود زیرساخت‏‌های اینترنت پر سرعت در استان بیش از پیش نمایان شد.

محمد غیبی‎ شهروند «چلگرد» درگفت‎وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دانش آموزان شهرستان کوهرنگ در دوران کرونا با مشکلاتی بسیاری برای حضور در کلاس مجازی رو به رو شدند، اظهار کرد: به دلیل نبود زیر ساخت اینترنت پر سرعت در بسیاری از مناطق این شهرستان دانش آموزان از کلاس‌های درس آنلاین و مجازی بی بهره‎ بودند.

وی عنوان کرد: در دوران کرونا تعداد زیادی از خانواده‌ها از روستاها برای ادامه تحصیل فرزندان خود و عقب نماندن آنان از آموزش به حاشیه شهرها مهاجرت کردند.

شهروند «چلگردی» تصریح کرد: مشکلات در پرداخت آنلاین و استفاده از کارتخوان در بسیاری از مناطق به دلیل نبودن اینترنت یا سرعت پایین وجود دارد.

اجرای ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در کوهرنگ

فرماندار کوهرنگ در گفت‏‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات اینترنتی این شهرستان، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق کوهرنگ به دلیل نبود اینترنت مردم با مشکل مواجه هستند.

مرتضی زمان‎پور ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان کوهرنگ اجرایی شده که این میزان کافی نیست.

وی با اشاره به اقدامات حوزه اینترنت و مخابرات در شهرستان کوهرنگ، گفت: ۱۲۰ روستا در این شهرستان از اینترنت پرسرعت بی بهره هستند.

عدم تخصیص اعتبار و کمبود تجهیزات مانع اجرا پروژه‌های اینترنتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری نیز در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه تأمین اینترنت شهرستان کوهرنگ از سه راه در حال انجام است، عنوان کرد: دو مشکل اساسی در ارائه خدمات اینترنتی در این شهرستان وجود دارد که عدم تخصیص اعتبار از جمله این مشکلات است.

مرتضی بلالی با اشاره به اینکه مسیر فیبر «دشتک» تا گردنه «چری» اجرا شده است، افزود: پیمانکار پروژه بیش از ۹۰۰ میلیون تومان مطالبه دارد که تنها ۱۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: شهرستان کوهرنگ کوهستانی است و نمی‌توان به صورت رادیویی پهنای باند خوبی را اجرا کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری کمبود تجهیزات را از دیگر موانع در اجرا پروژه‏‌های اینترنتی دانست و گفت: به دلیل تحریم‌ها تهیه تجهیزات به سختی انجام می‏‌شود.

بنابراین گزارش مسئولان استانی باید با همدلی و همراهی در تأمین اعتبار مورد نیاز و یافتن راهی برای دور زدن تحریم‌ها به منظور تهیه و خرید تجهیزات مشکلات اینترنتی مردم استان چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان کوهرنگ را حل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =