کد خبر: 23699
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
سینا کلهر

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: برای مردمی سازی خانه‌های ورزش روستایی مربیان و داوران ساکن روستا را تربیت می‌کنیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما،سینا کلهر درباره تربیت مربیان و داوران ساکن مناطق روستایی در صد روز گذشته گفت: برای فعالیت خانه‌های ورزش روستایی قبل از پایان دولت قبلی طرحی پیشنهاد داده شد که به مرحله عملیاتی نرسید و ما در آغاز راه مربیان و داورانی را برای فعال کردن این خانه‌ها تربیت می‌کنیم.
وی افزود: ایده اولیه این بود که مربیان و داوران برای راه اندازی خانه‌های روستایی، کارکنان حقوق بگیر وزارتخانه باشند، اما این موضوع هزینه هنگفتی را به ورزش تحمیل می‌کرد.

اداره مردمی ورزش

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: سیاست ما براساس سیاست عمومی دولت و بر مبنای چابک سازی، کوچک سازی و مردمی سازی است، در نتیجه وزارت ورزش از ظرفیت‌های مردمی برای بهره وری از خانه‌های روستایی استفاده می‌کند.
وی افزود: تاکید ما بر این است که تربیت مربیان و داوران برای خانه‌های روستایی، از اعضای شورای روستا و یا دهیاران ساکن این مناطق باشند تا هیچ نوع هزینه‌ای را به نظام ملی و اداری ورزش تحمیل نکنند. اگر به هر علتی این افراد وجود نداشته باشند، از روستائیان داوطلب برای اداره مردمی خانه‌های روستایی استفاده می‌شود.
کلهر در خصوص آمار مربیان و داوران آموزش دیده برای فعال سازی خانه‌های ورزش روستایی گفت: ۵۴۸ نفر در سه ماه گذشته به عنوان مربی و داور آموزش دیده اند که آمار پایینی است، اما به شناسایی نقاط و ضعف قوت طرح کمک می‌کند.

آموزش‌های عمومی و تخصصی

وی به دو نوع آموزش مربیان و داوران خانه‌های ورزش روستایی اشاره کرد و افزود: در مرحله اول آموزش‌های عمومی و در مرحله دوم آموزش‌های تخصصی را در نظر گرفته ایم. طرحی برای مشارکت فدراسیون‌های ورزشی برای آموزش مربیان و داوران تخصصی در نظر گرفته ایم، تا ماموریت آن‌ها فقط در شهر‌ها نباشد.
معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: در این طرح فرد آموزش دیده واسط مربیان تخصصی در آینده است، چون امکان تربیت نیروی متخصص در همه رشته‌های ورزشی وجود ندارد و یک نفر نمی‌تواند، همزمان مربی فوتبال و تکواندو باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =