کد خبر: 23635
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
ورزش

معاون وزیر ورزش گفت: مبنای اصلی راه اندازی و تجهیز خانه‌های روستایی، توجه به شاخص جمعیت و بهره وری از آن است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، سینا کلهر درباره راه اندازی و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در ۱۰۰ روز عملکرد دولت، گفت: با توجه به سیاست و شعار کلی دولت که محور برنامه هایش را تحولی اعلام کرده و عدالت را مبنای اساسی همه فعالیت‌ها قرار داده است، ما هم این دو جز را به عنوان اجزای اساسی برنامه توسعه، تجهیز و راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی قرار دادیم.

وی افزود: برای خانه‌های روستایی شاخصی انتخاب کرده ایم که تا چه حد عدالت را در حوزه ورزش در مناطق محروم محقق می‌کنند و دوم اینکه تا چه حد این موضوع تحولی است.

خانه‌های روستایی غیرفعال
معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: تا قبل از فعالیت دولت جدید، طبق آمار هفت هزار خانه ورزش روستایی در کشور راه اندازی شده بود که به طور مستمر این آمار رو به افزایش است که هزار و ۵۰۰ خانه روستایی از این تعداد فعال بودند، اما پنج هزار و ۵۰۰ خانه تجهیز شده فعالیتی ندارند.

وی افزود: زمانی که کار خود را شروع کردیم، اولویت اصلی ما فعال کردن خانه‌های روستایی بلااستفاده است و در بخش سند تحولی و عدالت اجتماعی در حوزه ورزش این موضوع پیگیری می‌شود، اما با وجود ضعف‌ها توسعه و تجهیز خانه‌های روستایی متوقف نخواهد شد.

کلهر با اشاره به برنامه‌های هفته تربیت بدنی و هفته بسیج در ۲ ماه گذشته فعالیت دولت، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی و ثابت سراسر کشور در این دو هفته تداوم توسعه، راه اندازی و تجهیز خانه‌های روستایی در استان‌های کشور بود و در همین مدت ۵۰۰ خانه روستایی با بهره وری همزمان افتتاح شد تا درب این خانه‌ها قفل نماند.

توجه به شاخص جمعیت روستایی
وی افزود: مسئله جمعیت شاخص دیگری بوده که در افتتاح خانه‌های ورزش روستایی لحاظ شده است که بنابر دلایلی در برنامه‌های قبلی وجود نداشت. شاخص محرومیت را در نظر گرفته ایم، اما شاخص جمعیت هم باید در روستا‌های محروم مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با وجود برنامه ریزی‌ها و تلاش‌های قبلی، گاهی اوقات شاهد این بودیم که در روستایی خانه ورزش تاسیس شده است، اما جمعیت برای ورزش کردن وجود ندارد، یعنی افراد روستا مهاجرت کرده اند یا در سنین خیلی بالا هستند و زیرساخت جمعیتی لازم برای استفاده از امکانات وجود ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =