کد خبر: 23505
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
چهارباغ

فرماندار چهار باغ استان البرز از اجرای طرح جدید الکترونیکی و هوشمند سازی ساخت و سازها در روستا های این شهرستان با هدف کاهش مراجعات حضوری مردم ، تحقق دولت الکترونیک و مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، قدرت اله شمیرانی گفت: در اجرای این طرح ، ۲۲ روستای چهار باغ  به عنوان پایلوت به سامانه بنیادمسکن برای استعلام های فنی و مهندسی ساخت و سازهای روستایی وصل خواهند شد.

وی افزود: بر اساس توافق  انجام شده  و در اجرای فاز اول طرح الکترونیکی ساخت و سازهای روستایی چهارباغ  نشست های  مشترک کارشناسی با حضور کارشناسان بنیاد مسکن استان البرز و فرمانداری چهار باغ تشکیل می شود.

وی ادامه داد: در فاز دوم این طرح  برنامه آموزشی برای دهیاران در نظر گرفته شده است تا این طرح بر اساس ضوابط و دستورالعمل های تدوین شده ، اجرا شود.

فرماندار چهارباغ گفت: با راه اندازی این سامانه  الکترونیکی، متقاضیان ساخت و سازها در روستاهای این شهرستان می‌توانند به صورت الکترونیکی (برخط ) برای دریافت خدمات به سامانه وصل شوند و درخواست های خود را از طریق این سامانه پیگیری نمایند.

شمیرانی افزود: طی این فرآیند دهیاران از طریق  سامانه درخواست ها و مدارک روستائیان را  به صورت الکترونیکی به بنیاد مسکن شهرستان چهارباغ ارجاع می دهند.

وی گفت: در این مرحله کارشناسان ذیربط نسبت به برسی تخصصی و تطبیق درخواست متقاضی با اسناد بالا دستی اقدام و از طریق این سامانه پاسخ استعلام ها را به دهیاری مربوطه اعلام می کنند.

فرماندار چهارباغ اظهار داشت: در تمام مراحل ثبت ، بررسی و اعلام نتیجه به صورت پیامک‌های کاربردی و متناسب با پیشرفت کار به شماره همراه متقاضیان ارسال خواهد شد.

شمیرانی ادامه داد: برای تسریع در امور ضروری است متقاضیان با کد رهگیری و کد ملی وارد سامانه شوند تا بدون دغدغه بتوانند کلیه مراحل اداری و پیشرفت درخواست خود را رصد کنند.

وی پیشگیری از اتلاف وقت ، صرفه جویی متقاضیان در هزینه ها ، کاهش بار ترافیکی ، سهولت در دریافت خدمات فنی و مهندسی و افزایش روند  بهره وری نیروی انسانی در بنیاد مسکن و دهیاری‌ ها را از دیگر مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

شهرستان  چهارباغ با جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =