کد خبر: 23299
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
ورزش

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مرکزی گفت: ۲۲ خانه ورزش روستایی امسال در این استان تجهیز شده و در اختیار جوانان این مناطق قرار گرفته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی عشوری افزود: هزینه ایجاد و تجهیز هر یک از خانه‌های ورزش روستایی از ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد ریال متغیر است که از محل اعتبارات هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و بخشی نیز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تامین می‌شود. 

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۵ خانه ورزش روستایی دیگر در استان مرکزی تجهیز و بهره‌برداری می‌شود، ادامه داد: تاکنون ۲۲۵ خانه ورزش روستایی در این استان بهره‌برداری شده که نقش مهمی در پرورش و شکوفاسازی استعدادهای ورزشی در این نقاط داشته است.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان مرکزی اظهار داشت: تجهیز خانه‌های ورزش روستایی با همکاری وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی انجام می‌شود که استان مرکزی در این امر مهم پیشتاز دیگر استان‌ها است.

عشوری بیان کرد: توجه و توسعه ورزش در مناطق کمتر برخوردار نظیر روستاها عاملی مهم در راستای ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش است و علاوه بر این نیروی جوان و استعدادهای ورزشی بسیاری در روستاهای کشور نهفته است که نیازمند توجه، کشف و پرورش هستند.

وی بیان کرد: در طرح تجهیز خانه‌های ورزش روستایی ساختمان و ابنیه‌ای ساخته نمی‌شود و با بهره‌گیری از اماکن غیر فعال و بدون استفاده و پس از مرمت نسبی، این اماکن به شورای اسلامی روستا ها و دهیاری ها تحویل می‌شوند تا براساس مسئولیت خود، اداره خانه های ورزش را به عهده بگیرند و خدمات ورزشی لازم را، برای جوانان و نوجوانان روستا مهیا کنند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان مرکزی افزود: مسابقات هفت سنگ استان به‌زودی برگزار می‌شود و تیم برتر یا منتخب استان به مسابقات لیگ کشور اعزام می‌شود.

بیش از ۸۰ هزار ورزشکار به صورت سازماندهی شده در رشته‌های مختلف ورزشی استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =