محمدابراهیم حسن نژاد

تنها سازوکار ضابطه مند در جبران خسارات وارده ناشی از عوامل قهری – طبیعی به تولیدات بخش کشاورزی و ایجاد انگیزه نزد بهره برداران در جهت استمرار تولید و ثبات درآمد، نظام بیمه کشاورزی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدابراهیم حسن نژاد قائم مقام و عضو هیأت مدیره صندوق بیمه کشاورزی با حضور در استودیوی پخش خبر 21 شبکه یک سیما، گفت: متوسط کمک دولت در حق بیمه محصولات کشاورزی حدود 70 درصد می باشد. این رقم در برخی محصولات کمتر و در برخی از 70 درصد هم بیشتر است و کل غرامت های پرداختی از محل دریافت حق بیمه ها می باشد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در ادامه افزود: تعرفه ها بر اساس ریسک مناطق مختلف، متفاوت است و در مناطق پُـرریسک حق بیمه ها بالاتر و در مناطق کم ریسک حق بیمه پائین تری اخذ می شود و به تناسب ریسک در مناطق مختلف، سهم دولت نیز بین مناطق پرریسک و کم ریسک توزیع می شود.

وی تصریح کرد: حق بیمه متأثر از دو عامل است. هرچه تعهدات بیمه گر از سقف بالاتری برخوردار باشد، به تبع آن حق بیمه نیز افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر هرچه ضریب ریسک و احتمال وقوع خطر در مناطق بیشتر باشد طبیعتاً حق بیمه هم بالاتر خواهد رفت.

حسن نژاد تأکید کرد: در تلاش هستیم تا میزان پوشش بیمه کشاورزی را افزایش دهیم تا در مواقع بروز خطر امکان حمایت ضابطه مند از کشاورزان فراهم شود. در همین راستا ابلاغیه ای در ارتباط با محصولاتی که خرید تضمینی دارند وجود دارد که کشاورزان حتما محصولاتشان را بیمه کنند تا امکان حمایت در زمان وقوع خسارت بوجود آید.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی همچنین افزود: در کشاورزی قراردادی نیز که شرکت های پشتیبان از بخش دولتی ورود می نمایند، محصولات تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و حق بیمه در انتهای برداشت محصول از کشاورز اخذ می گردد.

گفتنی است در ابتدای این گزارش خبری، اوسطی نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی گفت: دولت مکلف است صددرصد بودجه مصوب در قانون را به صندوق بیمه کشاورزی تخصیص دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =