کد خبر: 23221
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
جنگل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: اولین پناهگاه حیات وحش در منطقه فندقلوی نمین راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سعید شهند ۱۱ آذر  در نشست هم‌اندیشی با مسئولان سازمان‌های مردم‌ نهاد محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا در این پناهگاه گونه‌ منحصر به فرد مارال را نگهداری کرده و حفاظت درست و صحیحی را از این گونه نایاب انجام دهیم.


وی تصریح کرد: با همکاری منابع طبیعی استان قرار است ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار اراضی ملی در اختیار حفاظت محیط زیست استان قرار گیرد تا پناهگاه حیات وحش منطقه فندقلو راه‌اندازی شود.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل جنگل فندقلو را جنگل منحصر به فرد حفاظتی با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری توصیف کرد و گفت: قطعا حفاظت و صیانت از این گنجینه عظیم با همراهی دوستداران و فعالان محیط زیست می‌تواند به تقویت و حفاظت از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری کمک کند.


شهند با اشاره به فعالیت ده‌ها سازمان مردم نهاد محیط زیست در سطح استان افزود: با همکاری این مجموعه‌ها تلاش می‌کنیم تا در سطح مدارس و دانشگاه‌ها علاقه‌مندان بیشماری را جذب فعالیت‌های عام‌المنفعه و عمومی زیست‌محیطی کنیم تا بیش از گذشته خود مردم در حفاظت و صیانت از مواهب الهی آستین بالا زده و وارد شوند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست بازوهای توانمند ما در عرصه عمل و کارهای نظارتی و اجرایی هستند که قطعا مشارکت بالای آنها می‌تواند ضریب سلامت و اعتماد عمومی را در صیانت از محیط زیست سالم رقم بزند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: استان اردبیل با تنوع زیستی و گونه‌های مختلف نیازمند شکل‌گیری و گسترش چنین نهادهای مردمی است تا به صورت خودجوش با حضور در مناطق مختلف بتوانند طرح‌های حفاظتی و صیانتی را در این حوزه مورد توجه و دقت نظر قرار دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =