کد خبر: 23217
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
رئیس انجمن ملی خرما

رئیس انجمن ملی خرما گفت:در حال حاضر بیش‌از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محسن رشید فرخی صبح روز پنجشنبه در سومین همایش ملی خرما اظهار کرد: اقتصاد کشور در برهه کنونی بیمار است و راه درمان این اقتصاد اشتغال است. متأسفانه ما آزمون و خطاهای زیادی را طی سالیان تکرار کرده‌ایم و همین باعث ضعیف‌تر شدن اقتصاد کشور شده‌است.

وی اضافه کرد: در بعضی از برهه‌ها حق مسئله ادا شد برای مثال مدیریت اقتصاد کشور در طول سال‌های جنگ بسیار خوب پیش رفت و این‌جا جا دارد من از همه مدیران و اقتصاددانان هشت سال دفاع مقدس تشکر و قدردانی کنم .

رئیس انجمن ملی خرما تصریح کرد: اگر بحث خرد جمعی و همراهی تشکل‌ها در نظر گرفته‌شده بود هیچ‌گاه با چنین مسائلی در اقتصاد روبه‌رو نمی‌شدیم. به‌عنوان مثال در بحث مشکل آب بخش خصوصی به‌صراحت اعلام کرد که انتقال آب بدون مطالعه باعث مسائل و مشکلاتی در آینده خواهد شد.

رشید فرخی ادامه داد: دلار ۴۲۰۰ تومانی مسئله‌ای بود که ضربه محکمی به اقتصاد کم جان کشور زد. با این وجود باید به آینده پیش رو چشم دوخت، برای آینده برنامه‌ریزی کرد و به وعده های خوبی که داده‌شده امیدوار بود .

وی با بیان اینکه انجمن ملی خرمای ایران یکی از قوی‌ترین انجمن‌های خصوصی تشکلی بخش کشاورزی کشور است، عنوان کرد: در حال حاضر بیش‌از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید می‌شود.

رئیس انجمن ملی خرما خاطرنشان کرد: ما شش استان خرماخیز حساس در مناطق مرزی کشور داریم که این نگاه ویژه به این حوزه را می‌طلبد .تمام این توانمندی‌ها در اختیار عزیزان و برادران دولتی است و ما آمده‌ایم تا در بحث مشورت، سیاست‌گذاری‌ها و ... ورود کنیم و با تعامل سازنده اتفاقات خوبی را رقم بزنیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =