کد خبر: 23155
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
خرما

رئیس انجمن ملی خرما با اشاره به اینکه میز خرما دائمی شود، گفت: معیشت شش استان به خرما وابسته است و اگر معیشت این مردم با مشکل روبرو شود با مسائل و چالش‌های زیادی روبرو خواهیم شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محسن رشید فرخی صبح چهارشنبه در مراسم سومین میز ملی خرما در دشتستان اظهار داشت: تشکل‌ها برای ایجاد تحرک ایجاد شده‌اند و می‌توانند انگیزه‌ای را در جامعه به وجود بیاورند و در حوزه اقتصادی هم همین‌طور است.

رئیس انجمن ملی خرما کشور افزود: با همت بخش خصوصی و همراهی همه شما، انجمن خرما با حدود یک میلیون نفر ذی‌نفع و حدود نیمی از گردش مالی حوزه کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: معیشت شش استان به خرما وابسته است و اگر معیشت این مردم با مشکل روبرو شود با مسائل و چالش‌های زیادی روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: انجمن ملی خرما به صورت مویرگی در همه روستاهای این شش استان عضو گیری کرده و نیاز است که به خوبی به این انجمن توجه شود.

وی گفت: میز خرما به صورت کارگروهی دائمی متشکل از نمایندگان مجلس، بخش خصوصی و مسئولان دولتی تشکیل شود و مصوبات این میز ضمانت اجرایی داشته باشد.

رئیس انجمن ملی خرما کشور بیان کرد: هنوز مسئله برگشت ارز صادرکنندگان حل نشده است و با مسائل و مشکلات جدی روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه از تولید تا صادرات یک حلقه به هم پیوسته است و باید این زنجیره به خوبی رصد شود یادآور شد: صادرات را باید جدی بگیریم و در حوزه خرما نباید از یک طرف دنبال صادرات باشیم و از طرف دیگر برای تنظیم بازار، جلوی صادرات گرفته شود.

رشید فرخی تصریح کرد: برخی مصوبات و ممنوعیت‌ها باعث می‌شود که با مشکلات جدی روبرو شویم و تا سال‌ها این مسائل حل‌نشده باقی می‌ماند.

وی عدم قیمت‌گذاری دستوری را ضروری دانست و ادامه داد: باید روی ارقام بومی خرما بیشتر کار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =