کد خبر: 23075
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
روستای ده‌مرتضی

شرایط جوانان روستایی و وضعیت شغلی و سطح درآمد آنان می‌تواند درماندگاری یا ترک روستا موثر باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در نشست تشکیل کانون‌های جوانان روستایی و عشایری گفت: این کانون‌ها با هدف مسولیت پذیری در جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل شده است تا روش‌های جدید کشاورزی و روش صرفه جویانه و بهره ورانه را آموزش دهیم.

منصور رضوانی جلال افزود: یکی از مهمترین مسائلی که در روستا‌ها با آن مواجه هستیم فرایند خروج جوانان از روستا‌ها است.

وی تصریح کرد: شرایط جوانان روستایی، چون وضعیت شغلی و سطح درآمد می‌تواند در ماندگاری یا ترک آنان در روستا موثر باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هدف اصلی کانون این است که جوانان را تشویق کنیم در روستا بمانند و بتوانند شغل کشاورزی پدران خود را ادامه دهند.

رضانی جلال افزود: هدف جهاد کشاورزی این است که کشت محصولات کشاورزی را به آبیاری نوین سوق دهد و به محصولات کم آب بر و دیمی رو آورند تا از مصرف بی رویه آب خوداری شود.

وی تصریح کرد:کمبود امکانات رفاهی، نبود شغل مناسب حس تعلق به روستا را بین جوانان تضعیف و فرایند ترک روستا را میان جوانان تسهیل و تسریع می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هدف اصلی کانون این است که جوانان را تشویق کنیم در روستای محل سکونت خود بمانند و کار پدران و اجداد خود را ادامه دهند.

رضوانی جلال تاکید کرد: متاسفانه بیشتر از هر زمانی در روستا‌ها جای خالی مسائل فرهنگی و ورزشی حس می‌شود و باید در روستا‌ها برنامه ریزی‌هایی انجام شود که شور و نشات در روستا‌ها حس شود.

وی گفت: روستاییان و عشایر برای استان از اهمیت بالایی برخوردار هستند و امنیت غذایی کل کشور از طریق روستاییان و عشایر تامین می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =