کد خبر: 22914
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
ورزش روستایی

رییس هیات ورزش‌های بومی محلی قم از برگزاری ورزش روستایی در پنج رشته ورزشی در بخش مرکزی استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، احمدکشوری افزود: مسابقات ورزشی و بازی های بومی و محلی در روستاهای جنت آباد، حسین آباد میش مست، لنگرود و شهر قنوات بخش مرکزی قم با معرفی نفرات برتر ترتیب یافت.

وی ادامه داد: این رقابت ها در پنج رشته دوچرخه سواری،دوی سرعت، طناب کشی، هفت سنگ مهارتی و دارت با شرکت ۵۰ شرکت کننده برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

مسابقات بومی محلی قم در ۵ رشته ورزشی برگزار شد

کشوری همچنین بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج جشنواره بازی های بومی و محلی و همگانی دختران در مدرسه دخترانه جهاد جعفریه با شرکت بیش از ۱۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار شد.

وی یادآور شد: دراین جشنواره که با همکاری فرمانداری شهر جعفریه ترتیب یافت به تمامی نفرات شرکت کننده و نفرات برتر هر مقطع تحصیلی هدایا و جوایزی از سوی هیات روستایی و بومی و محلی اهداگردید.

مسابقات بومی محلی قم در ۵ رشته ورزشی برگزار شد

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود؛ قنوات پس از شهر قم دومین شهر پرجمعیت استان است و جمعیت آن به حدود ۱۸ هزار تن می‌رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =