کد خبر: 22884
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
اینترنت

مدیرعامل شرکت مخابرات قم گفت: درحال حاضر ۱۶۱ روستا در این استان دارای اینترنت ثابت و ۱۷۹ روستا نیز دارای تلفن ثابت است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمد حاج عینی با بیان این‌که تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در قم ۱۳۱ آبادی است، افزود: ۱۰۲ روستا نیز دارای فیبر نوری و ۲۵۱ روستا دارای تلفن همراه است.

وی اضافه کرد: ۵۰۲ هزار و ۱۹۸ مشتری تلفن ثابت، ۱۱۶ هزار و ۷۰۸ مشتری ADSL، ۱۳ هزار و ۴۰۲ مشتری VDSL و سه هزار و ۹۲۷ مشتری FTTH در استان قم وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۷۷۱ مشتری G.، ۱۴ هزار و ۲۰۳ مشتری Wi-Fi، یک‌میلیون و ۹۷۴ هزار و ۵۲۷ مشتری تلفن همراه و سه هزار و ۶۸۶ مشتری SIP PHONE در استان قم از خدمات شرکت مخابرات استفاده می‌کنند.

حاج عینی گفت: دایری حدود ۱۴ هزار تلفن ثابت، ۴۰ هزار سرویس باند پهن، اجرا و توسعه شبکه فیبر نوری خانگی و تجاری و ایجاد امکانات دسترسی برای حدود ۵۳ هزار واحد مسکونی و تجاری، توسعه و راه‌اندازی حدود ۱۷ هزار پورت پرسرعت برای بهره‌مندی همشهریان از اینترنت باکیفیت و پرسرعت، ارتقاء سطح پهنای باند ورودی برای تسریع و تسهیل دسترسی به شبکه اینترنت در ایام کرونا از جمله اقدامات شرکت مخابرات قم در سال جاری می‌باشد.

وی، برنامه‌ریزی و اهتمام نسبت به بهبود تجربه مشتریان و کاهش مدت‌زمان دایری و پشتیبانی همه خدمات مخابراتی،‌ نصب و راه‌اندازی سایت ۵G همراه و برنامه ارتقاء فناوری و بهبود کیفیت شبکه همراه، ارائه بیش از ۷۰۰ سرویس اینترنت به مدارس، مراکز آموزشی شهر یو روستایی و اتصال بیش از ۸۰ مرکز آموزشی به فیبرنوری در راستای برگزاری آنلاین کلاس آموزشی از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

وی افزود: سرعت بخشی در ارائه خدمات و سرویس‌های ارتباطی به ارگان‌ها و سازمان‌های درگیر با بیماری کرونا، اجرای فیبرنوری روستایی برای بهبود کیفیت خدمات به روستاییان، بازسازی برخی از شبکه‌های ارتباطی و پوشش ارتباطی حدود ۹۸ درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز از اقدامات امسال شرکت مخابرات است.

به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات قم، زیرساخت گسترده فیبرنوری و شبکه انتقال، دارا بودن سهام غالب بازار باند پهن ثابت و سیار، کیفیت مطلوب شبکه دیتا و سیار، دارا بودن ضریب نفوذ بالای تلفن ثابت، دیتا و همراه، وضعیت مطلوب پشتیبانی خدمات و رضایتمندی و بهره‌گیری مستمر از مدل‌های کیفیت از جمله نقاط قوت مخابرات منطقه قم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =