کد خبر: 22872
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
دام

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی از آغار خرید حمایتی بره و گوساله نر از دامداران استان تا آخر سال جاری خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سعادت علی‌نیا در خصوص خرید حمایت دام زنده از روستاییان اظهار کرد: خرید حمایتی دام از دامداران با توجه به بروز خشکسالی‌ها در کشور از ۲۵ خردادماه سال جاری از عشایر استان آغاز شد زیرا عشایر بیش از سایر دامداران  متاثر از خشکسالی بوده و تا سوم آبان ماه سال جاری نیز ۳۲ هزار و ۱۰۹ راس دام زنده در استان خریداری شده است. در این راستا شیوه نامه‌ای اعلام شد و خرید حمایتی دام از سایر دامدارن استان نیز صورت گرفت.

وی افزود: در حال حاضر بره نر و گوساله نر از دامداران روستایی با معرفی نامه جهاد کشاورزی شهرستان‌ها خریداری شده و در هر بخش پرداخت به صورت تلفیقی انجام می‌شود. هر بره نر به قیمت هر کیلوگرم ۶۲ هزار تومان خریداری می‌شود که ۵۳ هزار تومان آن نقدی و بقیه به صورت کنسانتره با نرخ مصوب دولتی به دامدار پرداخت می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی تصرح کرد: خرید گوساله نر هم به قیمت هر کیلوگرم ۵۹ هزار تومان در محل درب کشتارگاه انجام می‌شود که ۵۰ هزار تومان آن نقدی است و به ازای هر کیلوگرم دیگر آن معادل ۲.۲ کیلوگرم کنسانتره دولتی تحویل دامدار می‌شود.

علی‌نیا بیان کرد : گوشت این دام‌ها جهت افزایش ذخایر گوشتی استان بسته‌بندی و منجمد و در طرح‌های تنظیم بازار توزیع می‌شود. خرید حمایتی دام از دامداران تا آخر سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طبق برآورد انجام شده حدود ۱۰۵ هزار راس دام سبک (بره نر) و ۱۷ هزار راس گوساله نر مازاد در استان خراسان رضوی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =