کد خبر: 22786
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
بلدرچین

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از فعالیت دو واحد پرورش بلدرچین دارای پروانه در سطح استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا قراگوزلو  اظهار کرد: ظرفیت این دو واحد پرورش بلدرچین در شهرستان‌های فامنین و رزن جمعا ۵۵ هزار قطعه بوده و روزانه دارای دو تن تولید تخم مولد (مادر) هستند.

وی ظرفیت واحد  پرورش بلدرچین شهرستان رزن را ۳۰هزار قطعه و شهرستان فامنین را ۲۵هزار قطعه برشمرد و افزود: این واحدها به صورت دوره‌ای دارای تولید گوشت بوده و در هر دوره جمعا ۱۰تن تولید گوشت بلدرچین دارند.

وی خاطر نشان کرد:در هر دوره واحد پرورش بلدرچین شهرستان رزن دارای ۷.۵ تن و واحد شهرستان فامنین سه تن تولید گوشت بلدرچین است.

قراگوزلو با بیان اینکه پروتئین موجود در گوشت بلدرچین از پروتئین موجود در گوشت پرندگان دیگر ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر است، اضافه کرد: گوشت بلدرچین منبع خوبی از روی، آهن، ویتامین B۶، تیامین، نیاسین، مس، فسفر، ریبوفلاوین و سلنیوم، سرشار از امگا ۳ ،غنی از ویتامین‌هایA ،B ،Cآهن و اسیدهای آمینه ضروری و میکرو المان‌ها و فاقد کلسترول مضر به حساب می آید.

به گزارش ایسنا گوشت پرنده بلدرچین از جمله منابع پروتئینی است که آرام آرام جای خود را در سفره‌های ایرانی باز می‌کند و  ویژگی‌های استثنایی این پرنده و سودآوری تولید آن موجب جلب توجه پرورش دهندگان طیور شده است.
خواص گوشت بلدرچین باعث افزایش تقاضا شده و زمینه را برای یک کسب و کار جدید آماده کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =