آسفالت روستا

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال قیر رایگان به روستاهای ۲ شهرستان رفسنجان و انار تعلق گرفت گفت: این سهمیه امسال به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا شاملو شبانگاه چهارشنبه در جمع مدیران رفسنجان در فرمانداری این شهرستان افزود: برای اجرای طرح های هادی، توسعه و عمران قیر رایگان در اختیار روستاها قرار می گیرد که این سهمیه در سال ۹۸ به میزان هشت میلیارد ریال و سال گذشته به میزان ۱۲ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اینکه امسال این سهمیه به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته و باید تا تیرماه سال آینده آن را جذب کنند بیان کرد: ۶۲ هزار روستا در سطح کشور وجود دارد.

شاملو ادامه داد: متأسفانه در جوامع روستایی کشور عقب ماندگی و محرومیت موج می زند  و این محرومیت ها و نیازهای مقطعی مردم انباشته شده که برای رفع آنها و ساماندهی جوامع روستایی باید تدابیر لازم را اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی در کل کشور برای رفع امورات مردم و اهالی روستاهای کشور هفت هزار و ۵۰۰ نفر هستند که بسیار ناچیز است تصریح کرد: زمانی می توان نتیجه مطلوب را کسب کرد که همکاری بین دستگاهی وجود داشته باشد و با برنامه ریزی منسجم و مدون در راستای رفع مشکلات روستاها نیازسنجی کرد.

وی خاطرنشان کرد: قبلاً مدت پاسخگویی به استعلامات روستایی در هر زمینه ای اعم از مسکن، ساختمان سازی و غیره تا چهار ماه به طول می انجامید که اخیرا این مدت زمان به ۱۵ روز کاهش یافته است.

شاملو گفت: با سازمان پست تفاهم نامه ای منعقد کردیم تا از طریق آی. سی. تی و دفاتر پُست روستایی تمام امور روستایی انجام شود، خوشبختانه اهالی روستاها در خانه می توانند بدون اتلاف وقت امور اداری شامل پرداخت قبوض آب و برق، استعلام پروانه ساختمان و غیره خود را انجام دهند.

وی افزود: خوشبختانه امکانات نرم افزاری در همه جای کشور وجود دارد می توان کار مردم را روانتر انجام داد.

۲۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان به رفسنجان و انار اختصاص یافت

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از ۱۲ سال قبل دستورالعملی تدوین کردیم و اراضی ملی در روستاها با ۷۰ درصد تخفیف به ساکنینی که قصد ساخت و ساز دارند یا ساختمان فاقد پروانه دارند واگذار کردیم و از روستائیان حمایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ۶۲ هزار روستا در سطح کشور، باید سالانه ۱۰ درصد از  روستاهای موجود در هر استانی مورد بازنگری قرار گیرند تا ضمن شناسایی مشکلات، امور مربوط به طرح های هادی و دیگر مسائل بروزرسانی شود.

شاملو اضافه کرد: استان کرمان دارای بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا است که سالانه باید ۲۶۰ روستا مورد بازنگری قرار گیرند.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =