کد خبر: 22577
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
نیکزاد

رئیس بنیاد مسکن اضافه کرد: براساس برنامه ریزی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مناطق روستایی کشور باید نوسازی شوند و با تداوم این روند در سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی مناطق مسکونی روستاهای کشور را برگزار می کنیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اکبر نیکزاد در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت منازل مسکونی روستایی خبر داد و در مورد باز پرداخت تسهیلات روستایی اظهار کرد: این تسهیلات با سود پنج درصد و اقساط حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و ضمانت به صورت سفته زنجیره ای سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله به روستاییان پرداخت خواهد شد.

وی از همراهی بانک های عامل تشکر و قدردانی کرد و خواستار تداوم پرداخت تسهیلات برای نوسازی منازل مسکونی روستاییان شد و عنوان کرد: بر طبق آمار در سال ۱۳۸۴ فقط هفت درصد مسکن مناطق روستایی نوساز بود و آمار امروز حاکی است که ۵۰ درصد مناطق مسکونی در روستاهای کشور نوسازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مناطق روستایی کشور باید نوسازی شوند و با تداوم این روند در سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی مناطق مسکونی روستاهای کشور را برگزار می کنیم و در هیچ نقطه ای از کشور مناطق مسکونی غیر نوساز نخواهیم داشت.

نیکزاد، در مورد تغییر کاربری در استان های شمالی گفت: استان های شمالی کشور گیلان و مازندران با داشتن اراضی شالیزاری و جنگلی به عنوان مناطق سرسبز برای همه نقاط کشور حائز اهمیت است و براساس موازین قانونی این اراضی سرسبز باید حفظ شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکل مسکن جوانان روستایی براساس برنامه ریزی راه حل های لازم را اجرایی خواهیم کرد چون به هیچ عنوان راضی نیستیم که اراضی کشاورزی، شالیزارها، جنگل ها و باغات کشاورزان تغییر کاربری پیدا کند لذا جاهایی که امکان افزایش بافت برای تامین مسکن جوانان وجود داشت برای آنان مسکن احداث می شود و در مناطقی که امکان افزایش بافت وجود نداشته باشد، برای این روستاها بلندمرتبه‌سازی حداقل دو مرتبه سازی تاکید می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای بلندمرتبه‌سازی و حداقل دو طبقه سازی، روستاییان با اخذ پروانه دو واحدی برای خود و فرزندانشان از دو وام ۲۰۰ میلیون تومانی بهره خواهند برد تا مشکل مسکن جوانان نیز در مناطق روستایی بدین ترتیب حل شود.

عباس صابر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز، با اشاره به نگاه دوراندیش حضرت امام(ره) در تاسیس و ایجاد نهاد انقلابی بنیاد مسکن، گفت: هر چند تکنولوژی پیشرفت کند با توجه به شرح وظایف بنیاد مسکن ضرورت نقش ارزنده این نهاد انقلابی بیش از پیش ملموس تر و ضروری تر است.

وی افزود: اجرای طرح هادی، ساماندهی روستاها بر پایه شرح وظایف این نهاد انقلابی، توجه به مناطق کم برخوردار و... نشان می دهد که بنیاد مسکن به عنوان اولین نهاد انقلابی است که در همه صحنه ها حضور پیدا می کند؛ این امر نشانگر دوراندیشی امام راحل است که با آینده نگری از چهل سال پیش همه مسائل و نیازهای اساسی و ضروری را لحاظ فرمودند.

معاون استاندار گیلان، به یکی از مشکلات بزرگ استان گیلان اشاره کرد و گفت: استان گیلان را با جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری می شناسند و در همه امور تامین و تخصیص اعتبارات این جمعیت مینای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است؛ در حالی که هر زمانی سرشماری نفوس و مسکن انجام شود قطعا جمعیت استان گیلان از چهار تا پنج میلیون نفر کمتر نیست.

صابر، خواستار تخصیص و توزیع اعتبارات برای جمعیت پنج میلیون نفری در گیلان شد تا بتوانیم با سرعت بیشتری مشکلات را رفع کنیم و یادآور شد: اکنون با اعتبارات جمعیت دو و نیم میلیونی باید برای حدود پنج میلیون نفر خدمت رسانی کنیم.

حامد دائمی، مدیرکل جدید بنیاد مسکن گیلان نیز در پایان، نیروی انسانی را ارزشمندترین سرمایه هر دستگاه، نهاد، ارگان و سازمان خواند و افزود: نیروی انسانی بنیاد مسکن با شاخص های متدین، متعهد، متخصص و جهادی و کار شبانه روزی شناخته شده است لذا باید به صورت جهادی و شبانه روزی به عنوان خدمتگزار مردم کارها انجام شود.

وی با اشاره به اولویت کار در بنیاد مسکن، گفت: سیاست های بنیاد مسکن شامل تامین مسکن محرومین، مسکن اقشار کم درآمد، تامین مسکن از محل انجمن خیرین مسکن ساز و مسکن طرح جهادی جهش تولید ملی مسکن یا طرح اقدام ملی مسکن است که در گیلان هم اجرای این برنامه تداوم خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان عنوان کرد: تهیه بازنگری طرح های هادی در روستاها از اهداف دیگری است که با قوت و قدرت باید پیگیری شود لذا همه همکاران، معاونین، کارشناسان مسئول و مدیران شهرستان ها که نوک پیکان اهداف بنیاد مسکن هستند باید تلاش کنند تا خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =