کد خبر: 22523
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
مرغ

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: ۵۰ درصد از گوشت مرغ مورد نیاز بازار، با قیمت مصوب کیلویی ۳۱ هزار تومان تامین می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران؛ آقای مهدی یوسف خانی، با اشاره به کمبود گوشت مرغ گرم در بازار، افزود: عرضه گوشت منجمد باهدف کاهش تقاضا برای گوشت مرغ گرم صورت گرفت.

وی با اشاره به تفاوت قیمت مرغ منجمد با مرغ گرم، تصریح کرد: مرغ منجمد کیلویی ۲۰ هزار تومان در همه واحد‌های صنفی عرضه می‌شود. این در حالی است که مرغ گرم با قیمت مصوب کیلویی ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد. ۱۱ هزار تومان اختلاف قیمت بین این محصول وجود دارد و همین مسئله خرید گوشت منجمد را برای مردم جذاب کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه عواملی باعث تفاوت قیمت مرغ منجمد و مرغ گرم شده است، گفت: به نظرم کیفیت مرغ منجمد با مرغ گرم چندان متفاوت نیست. دولت برای اینکه مرغ منجمد با این نرخ در بازار توزیع شود یارانه قابل توجهی به تولیدکنندگان پرداخت می‌کند تا مصرف کنندگان توان خرید این محصول را داشته باشند.

یوسف خانی بابیان اینکه مرغ با نرخ مصوب تمام نیاز بازار را تامین نمی‌کند، افزود: نرخ بازار آزاد با نرخ مصوب حداقل ۴ تا ۵ هزار تومان فرق دارد و قیمت مرغ گرم آماده طبخ بین ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان است. البته باید این نکته را بگویم که مرغ با نرخ مصوب تنها ۵۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه در تامین مرغ گرم با مشکلاتی مواجهیم، گفت: تولیدکنندگان مرغ با مشکلاتی، چون افزایش قیمت جوجه یک روزه و کمبود نهاده و خوراک طیور دست و پنجه نرم میکنند و همین مسائل دست به دست هم داده تا قیمت مرغ در بازار آزاد روند صعودی به خود بگیرد.

یوسف خانی در پاسخ به این پرسش که خبر فروش مرغ اینترنتی از سوی رئیس سازمان تعاون روستایی اعلام شد به نظر شما این شیوه توزیع تا چه میزان می‌تواند در تنظیم بازار نقش داشته باشد، گفت: این روش فروش در راستای تکریم شهروندان اجرا خواهد شد تا مصرف کنندگانی که امکان خرید حضوری ندارند و مریض احوال هستند نیاز خود را به صورت مجازی تهیه و تامین کنند.

وی ادامه داد: طبق آنچه اعلام شد قرار است در سامانه ‎ای که این سازمان برای این موضوع تعریف کرده است مرغ منجمد کیلویی ۲۰ هزار تومان عرضه شود. باید بگویم مرغ منجمد به وفور با همین نرخ در بازار موجود است و من نمی‌دانم فروش این محصول با یک نرخ مصوب در بازار مجازی و بازار حضوری چه فرقی دارد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =