کد خبر: 22419
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
دام

مسئول سازمان بسیج کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۱۶هزار راس دام سبک و سنگین این استان امسال در قالب ۲۵ رزمایش گروه جهادی دامپزشکی جامعه بسیج جهاد کشاورزی علیه بیماری‌ها واکسینه شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سروان پاسدار ستار غلامی گنجه روز یکشنبه در رزمایش گروه جهادی بسیج در منطقه سخت گذر پیچاب باشت افزود: این رزمایش ها با هدف رصد و معاینه سلامت و بهداشت دام‌ها و افزایش تولید محصولات دامی  مناطق محروم این استان برگزار شد.

وی بیان کرد: با انجام عملیات و اقدامات پیشگیرانه و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات بسیج و دامپزشکی، نسبت به ارایه آموزش برای افزایش سطح آگاهی دامداران و معاینه رایگان دام در روستاهای محروم اقدام کرد.

غلامی گنجه ادامه داد: امسال همچنین ۱۳۰ هزار قطعه طیور در قالب گروه جهادی در مناطق محروم استان  واکسیناسیون شدند.

وی تصریح کرد: در این رزمایش های گروه جهادی تخصصی کشاورزی و دامپزشکی در روستاهای  محروم برای معاینه رایگان دام های سبک مستقر شدند.

غلامی گنجه اظهار داشت: دامداری سنتی، انگل و کمبود ویتامین در دام‌ها  مهمترین مشکلات دام‌های معاینه شده در قالب رزمایش گروه جهادی دامپزشکی بسیج جهاد کشاورزی بود.

مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی باشت گفت: با هدف ارائه خدمات رایگان به مردم بویژه دامداران ، اردوی جهادی یک روزه کلنیک سیار دامپزشکی در منطقه سخت گذر برگزار شد.

طیبه گرجی ابراز کرد: در این راستا سه هزار راس دام سبک و سنگین و یکهزار قطعه طیور بصورت رایگان معاینه و درمان شدند.

وی گفت: تاکنون گروه جهادی بسیج جامعه کشاورزی در باشت ۲  رزمایش در مناطق محروم این شهرستان برگزار کرده که تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

۲۰ روستا با جمعیتی بیش از ۴۶۰ نفر در منطقه سخت گذر پیچاب سکونت دارد.

منطقه سخت گذر پیچاب در ۱۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و ۷۰ کیلومتری شهر باشت واقع شده که به دلیل سخت‌گذر بودن جاده ارتباطی مسیر ۴۰ کیلومتری از روستای ده بزرگ تا پیچاب ۳ ساعت به طول می‌انجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =