شیلات

مدیرکل شیلات استان اصفهان گفت: استان اصفهان رتبه اول پرورش ماهیان زینتی را دارد و بالغ بر 67میلیون قطعه در سال و 120گونه ماهی زینتی تولید می‌کند.

به‌گزارش «روستانیوز»، محمدرضا عباسی، مدیرکل شیلات استان اصفهان، درباره راهکار موفقیت مزارع پرورش ماهی در کشور اظهار کرد: مزارع مختلفی در زمینه پرورش ماهی در کشور داریم و آن‌ها برای پیشرفت باید از امکانات خود بهره‌برداری بهینه داشته باشند و از مزارع پیشرفته الگو بگیرند. مسئولان کشوری هم باید برای حمایت از این افراد اقداماتی موثر انجام دهند.
عباسی در ادامه درباره قابلیت‌های شیلاتی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به این‌که استان اصفهان در معرض خشک‌سالی است، برخی تصور دارند که پرورش ماهی در این استان وجود ندارد، ولی در دو دهه اخیر شیلات اصفهان با تولیدکنندگان ماهیان خوراکی و غیرخوراکی همکاری خوبی داشته و به دستاوردهای خوبی رسیده است.
مدیرکل شیلات استان اصفهان در ادامه بیان کرد: تولید ماهی ما بر اساس برنامه ششم توسعه دو برابر شده و هم‌اکنون در استان 10هزار تن تولید انواع ماهیان خوراکی، سردآبی، گرم‌آبی و خاویاری تولید می‌شود. از این میزان هشت هزار تن ماهی سردآبی و دوهزار تن ماهی گرم‌آبی است. علاوه بر این دو تا سه مزرعه تولید ماهی خاویاری در استان داریم که سال گذشته 40کیلو خاویار تولید کردند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر اصفهان به تولیدکننده بچه ماهی تبدیل شده و بالغ بر 65میلیون قطعه بچه ماهی در این استان تولید می‌شود و علاوه بر تأمین نیاز استان، مابقی به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود. مهم‌ترین مزرعه استان هم مزرعه تخم‌چشم زده قزل‌آلای اصفهان است که با همکاری شیلات و دانشگاه صنعتی اصفهان تصمیم گرفته‌ که بالغ بر 50میلیون قطعه تخم چشم‌زده قزل‌آلا تولید کند.
عباسی گفت: علاوه بر این اصفهان رتبه اول تولید ماهیان زینتی را دارد و بالغ بر 67میلیون قطعه ماهی زینتی تولید کرده که به کشورهای حاشیه ایران مثل ترکیه و... صادر می‌شود و در تلاش هستیم که ماهیان زینتی را در آب شور هم پرورش بدهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =