کد خبر: 22358
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور

مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور از تصمیم جدید شرکت پشتیانی دام برای بهره‌برداری از ذخایر گوشت تولید داخل خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، سید احمد مقدسی با اشاره به اینکه وزن لاشه نسبت به دام زنده نصف می‌باشد و لذا قیمتِ آن بالاتر می‌رود، گفت: اگر شرکت پشتیبانی ذخایر استراتژیک را از منابع داخل تأمین کند و همواره ذخایر را تکمیل و از سوی دیگر وارد بازار نماید، می‌تواند تعادل میان تولید و مصرف ایجاد کند.

مقدسی به پیشنهادی که به وزیر جهاد کشاورزی داده شده اشاره کرد و گفت: گوشتی که از برزیل خریداری می‌کنند، بهتر است از دامدار کشورمان خریداری شود و همان هزینه‌ای که به تولیدکننده خارجی می‌دهند را در اختیار تولیدکننده ایرانی بگذارند که ایجاد شغل نیز انجام شود.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه تا امروز گوش شنوایی وجود نداشت ولی ظاهراً این عزم در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده تا برای اولین‌بار ذخایر استراتژیک را از منابع داخلی تأمین کرده و مازاد تولید را نیز صادر کنند، گفت: این روند برای کشور ارزآوری خوبی خواهد داشت و امنیت غذایی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

مقدسی تاکید کرد: ذخایر ژنتیک کشور به‌قدری بالاست که سرانه تولید گاوهای شیری ما در کنار کانادا مقام دوم را کسب کرده است. امریکا در ابتدای جدول و هلند مقام سوم را دریافت کرده است.

وی افزود: وقتی تولید غیراقتصادی شود، تولیدکننده مجبور است کشتارگاه را همچنان برقرار کند و این نکته مهم است که دولت نیز توجه داشته باشد که تا تولید اقتصادی نشود، مصرف‌کننده منتفع نخواهد شد.

مقدسی افزود: هرچه تولید سرکوب شود، به مصرف‌کننده ضربه زده‌ایم.

وی از دولت درخواست کرد تولید کنند ایرانی را باور کند. چراکه تولیدگران توان خودکفایی را دارند.

مقدسی یادآور شد: از ابتدای انقلاب تا امروز از بزرگ‌ترین واردکننده به بزرگ‌ترین صادرکننده گوشت و لبنیات تبدیل شده‌ایم. دولت باید به این مهم توجه کرده و به تولیدکننده‌ها اهمیت دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =