کد خبر: 22357
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
نخل

رشید فرخی، رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: با مذاکراتی که از طریق انجمن با وزارت جهاد کشاورزی انجام دادیم فعلا کندن و ارسال درختان نخل جنوب به مقاصد صادراتی متوقف شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، محسن رشید فرخی، رئیس انجمن ملی خرمای ایران در خصوص کندن تعدادی از نخل های استان بوشهر و صادرات آنها به کشور قطر به خبرنگار بازار گفت: پس از اطلاع از رخ دادن چنین اتفاقی در جنوب کشور، از طرف انجمن پیگیر این موضوع شدیم و بعد از تایید رخ دادن این مساله وارد صحبت با وزارت جهاد کشاورزی شدیم.

وزارت جهاد کشاورزی خود مجوز درآوردن درختان نخل را به شرط جایگزینی داده است
رشید فرخی افزود: بر اساس آنچه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد، این اتفاق با مجوز خود وزارتخانه صورت گرفته است البته با این ادعا که برای برخی از باغات جنوب به خصوص در منطقه فاریاب بوشهر، درختان نخل مورد نظر را مثمر ندیده اند و لذا با این شرط که جایگزین شوند اجازه کندن این درختان و صادرات آن ها به مقاصد مورد نظر داده شده است.

وی ادامه داد: بحث ما بر این است که ما به عنوان بخش خصوصی نگرانی هایی در این مورد داریم چون ممکن است از این اقدام برداشت سوء شود و تبدیل به یک شغل گردد و آینده محیط زیست مان را تهدید کند.

رشید فرخی گفت: در حال حاضر بسیاری از مشکلات و بلایای طبیعی مانند ریزگردها به دلیل تخریب محیط زیستی است رخ می دهد و چنین اقداماتی مقدمه ای برای تخریب محیط زیست محسوب می شود.

قطع نخل های جنوب تا آذرماه متوقف شد
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی قول نظارت صد درصدی داده، گفت: ما خواسته ایم که تا اوایل آذر ماه که مراسم «میز ملی خرما» در این استان برگزار می شود، از این اقدام جلوگیری شود تا در آن مراسم بتوانیم جلساتی را با حضور مسئولان داشته باشیم و در این خصوص تصمیمات لازم را بگیریم.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران در پایان گفت: اگرچه تا به حال تعداد نخل های زیادی از بین نرفته است اما ما معتقدیم اتفاقات و فجایع بزرگ از چنین اقدامات کوچکی شروع می شود و در نتیجه در این زمینه به شدت نگران هستیم و در آینده نیز پیگیر مستمر این مساله خواهیم بود. امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی نیز نگرانی های بخش خصوصی را مرتفع سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =