کد خبر: 22025
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: ایجاد کارگاه‌های کوچک در روستاها برای توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت ضروری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، انسیه خزعلی پنجشنبه شب در بازدید از کارخانه نخ کش حریر در مشهد و دیدار با چند نفر از کارآفرینان خانم افزود: هم اینک بسیاری از پسران از روستا‌ها برای کسب شغل به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند و آمار دختران مجرد در روستا‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: افزایش دختران مجرد در روستا‌ها آسیبی است که می‌توان از آن با ایجاد اشتغال و ایجاد فرصت‌های کسب و کار خرد در روستا‌ها و جذب سرمایه‌های کوچک در این مناطق جلوگیری کرد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر خطر خالی شدن روستا‌ها از جمعیت گفت: باید سرمایه‌های کوچک را جذب روستا‌ها و از این طریق اشتغال لازم را برای روستاییان ایجاد کرد، لازم است کارگاه‌هایی که قابلیت توسعه در نقاط کوچک را دارند و به زیرساخت‌های گسترده‌ای نیازمند نیستند، از شهر‌ها به روستا‌ها منتقل شوند.

خزعلی افزود: دولت سیزدهم درصدد است فرآیند صدور مجوز‌های کسب و کار به ویژه برای زنان را تسهیل کرده و تسهیلات بانکی را به جای افراد به کارآفرینان اختصاص دهد تا بتوان کار و کارآفرینی را در بین جامعه زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار توسعه داد.

در این بازدید ، زنان موفق کارآفرین خراسان رضوی از توانمندی‌ها و مشکلاتشان با معاون رییس جمهوری گفتند و سپس خزعلی از بخش‌های مختلف این کارخانه که توسط یکی از کارآفرینان زن مشهدی مدیریت می‌شود ، دیدن کرد.

شرکت نخ کش حریر مشهد ، تولید کننده انواع نخ های اسپاندکس ساده و رنگی، نخ‌های فانتزی، مولینه و چند جزئی به صورت اینترمینگل و تابیده است که در پارچه‌های خاص ، نوار و قیطان ، تریکو پودی ، جوراب ، بافندگی تار و پودی کاربرد دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =