کد خبر: 21956
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
تلفن

مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: هزینه نگهداری هر خط تلفن برای شرکت مخابرات ۲۳ هزار تومان است که با توجه به تعرفه‌های تلفن ثابت، مبلغ بسیار بالایی برای مخابرات است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا لطفی روز گذشته، سه‌شنبه ۱۱ آبان در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰۰ هزار خط تلفن ثابت در استان مرکزی وجود دارد که تعرفه این خطوط با وجود اینکه قیمت ارز چند ده برابر شده است، حدود ۱۸ سال است که ثابت مانده است.

وی افزود: مخابرات ملزم است در ازای هر صورت حساب مبلغ ۲۴۰۰ تومان به بانک‌ها بپردازد در صورتی که ۵۰ درصد صورتحساب خطوط تلفن ثابت از این مبلغ پایین‌تر است لذا مخابرات ترجیح می‌دهد برای این مشترکین صورتحساب صادر نکند.

لطفی ادامه داد: پیشنهادی توسط مخابرات به شورای رقابت مبنی بر دریافت هزینه نگهداری خطوط ثابت از مشترکین ارسال و تایید شده است که درصورت تصویب در کمیسیون سازمان تنظیم مقررات رادیویی، اجرا خواهد شد، اما رقم آن هنوز مشخص نیست و برای هر استان با توجه به هزینه‌های مختلف، متفاوت است. با اجرا شدن این طرح مخابرات می‌تواند خدمات ارزنده‌تر و با کیفیت‌تری به مخاطبین خود ارائه دهد.

وی توضیح داد: تعداد مشتریان تلفن همراه مخابرات مرکزی ۲میلیون و ۱۰۰ هزار مشتری است که ضریب نفوذ آن ۹۵ درصد است. همچنین تعداد مشتریانی که از مخابرات اینترنت تهیه می‌کنند ۱۵۰ هزار مشترک است و ضریب نفوذ ۳۳ درصدی را داراست که سهم بازار ۸۳ درصدی را برای مخابرات دارد. مخابرات منطقه مرکزی جزو رتبه های اول کشور در بحث خدمات اینترنت تلفن ثابت است و ۸۳ درصد از مشترکینی که از اینترنت تلفن ثابت استفاده می‌کنند مشترک مخابرات منطقه مرکزی هستند.

لطفی خاطرنشان کرد: در ارتباطات روستایی بالای هزار روستا یا بالغ بر ۹۰ درصد روستاها دارای تلفن ثابت هستند هرچند کیفیت خطوط برخی روستاها در سطح خوبی نیست. در ۲۵ درصد از این روستاها خدمات رسانی در حوزه اینترنت را داریم.

وی افزود: روستاهای دارای پوشش تلفن همراه بالغ بر ۹۰۰ روستا هستند. برخی روستاها با توجه به مخاطرات و دور افتاده بودن آنها دارای درصد پوشش متفاوتی هستند یعنی برای مثال تنها ۶۰ درصد یک روستا دارای پوشش است و برخی خانه ها آنتن دهی مناسب را ندارند که با وجود شرایط انها این ارتباط حداقلی هم مناسب است. گفتنی است روستا های دارای پوشش اینترنت همراه اول بالغ بر ۱۰۰ روستاست که از پوشش دهی خوب و با سرعتی برخوردارند.

لطفی گفت: جایگزین کردن کافوی نوری به جای شبکه‌های قدیمی در ۳۶ منطقه اراک، توسعه شبکه کامل در ۲۶ نقطه ساوه، توسعه شبکه کافوی نوری در سه منطقه نیم‌ور محلات، ایجاد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پورت دیتای خانگی در ۶۶ منطقه و توسعه شبکه روستایی در سه منطقه از مهمترین طرح‌های در دست اقدام مخابرات استان مرکزی است. همچنین برای بیش از ۵۰ کیلومتر در روستاهای استان مرکزی فیبرنوری کشیده شده و امید است  تا پایان سال جاری به بیش از ۱۰۰ کیلومتر برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =