کد خبر: 21828
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
رضا خواجه‌ای

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تعداد ۴۵۰۰ فقره خدمات فنی و مهندسی در ۶ ماهه گذشته در سطح روستاهای استان زنجان ارائه شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، رضا خواجه‌ای با بیان اینکه اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: با شناسایی و به ره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی، ارتقا منزلت اجتماعی روستائیان، ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت تدوین شده،

وی اظهار کرد: شاهد نقش تعیین‌کننده روستاها در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور و همچنین مهاجرت معکوس هستیم، که در این راستا بنیاد مسکن با اجرای پروژه‌های عمرانی، در محرومیت زدایی و توسعه روستاها نقش مهمی داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به تشکیل نظام فنی و مهندسی روستایی اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت و پتانسیل‌های موجود روستاها، تعداد ۱۳۳ ناظر فنی دارای صلاحیت جهت نظارت بر ساخت و سازهای روستایی و ۱۷ دفتر فنی و مهندسی جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی فعال هستند.

خواجه‌ای خاطر نشان کرد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۱ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان مقاوم سازی شده است.

وی از اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خبر داد و گفت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال ۱۴۰۰ در استان زنجان به تعداد ۲۹۲۵ واحد ابلاغ شده که از این تعداد ۲ هزار و ۴۹۶ واحد معرفی به بانک و تعداد ۱۶۸۶ فقره، معادل ۵۸ درصد انعقاد قرارداد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =