کد خبر: 21691
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
اینترنت

۱۲۷ روستای استان فارس توسط اپراتور دوم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار متصل شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از احداث و ارتقای ۸۷ سایت توسط اپراتور دوم و دسترسی ۱۲۷ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان خبر داد.
مهرداد سهرابی گفت: توسعه ارتباطات روستایی امکان دسترسی ساکنان روستا‌ها به جدیدترین خدمات دیجیتال، بهبود کیفیت خدمت رسانی و زمینه توسعه و رفاه را در این مناطق فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه اپراتور ایرانسل برای تحقق این اهداف و به منظور تامین پوشش روستایی استان فارس، ۸۷ سایت را از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون در مناطق روستایی استان احداث و ارتقا داده است، اظهار کرد: در مجموع این سایت‌های جدید پوشش ارتباطی ۱۲۷ روستای فارس را تامین می‌کند که دربرگیرنده جمعیتی بالغ بر ۱۱۲۶۷۷ نفر در قالب ۳۳۰۵۱ خانوار روستایی می‌شود.
سهرابی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را ۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و محل تامین اعتبار ۱۸ سایت را از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و محل تامین اعتبار ۶۹ سایت دیگر را از محل توسعه این اپراتور اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =