کد خبر: 21385
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
محمدجواد عسکری

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: درحال حاضر ۳۰درصد از جمعیت کشور به دلیل گرانی و عدم فرهنگ سازی در زمینه مصرف آبزیان از محصولات شیلاتی استفاده نمی‌کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص فرآوری و تولید آبزیان در کشور، گفت: کشاورزی محور توسعه است و شیلات نیز یکی از بخش‌های این حوزه محسوب می‌شود و خوشبختانه در این زمینه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی در کشور وجود دارد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیسیون کشاورزی با وجود ظرفیت‌های آبی در شمال و جنوب و همچنین برخی از مناطقکشور تلاش می‌کند تا ظرفیت‌های بالقوه موجود در حوزه پرورش آبزیان بالفعل شود و تولید، اشتغالزایی و ارزآوری را به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد فرهنگ سازی در زمینه مصرف آبزیان است، ادامه داد: درحال حاضر ۳۰درصد از جمعیت کشور به دلیل گرانی و عدم فرهنگ سازی در زمینه مصرف آبزیان از محصولات شیلاتی استفاده نمی‌کنند. دستگاه‌های متولی مانند وزارت بهداشت و درمان مکلف هستند این فرهنگ سازی را انجام دهند تا میزان مصرف محصولات شیلاتی افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تمامی ظرفیت‌ها را در راستای تقویت حوزه شیلات فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم به نقطه مطلوبی در زمینه تولید، صادرات و مصرف محصولات شیلاتی دست پیدا کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس این آمادگی را دارد که در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها مسیر تمامی سرمایه‌گذاران حوزه شیلات را هموار کند و قوانین دست و پاگیر را در صورت توان اصلاح کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =