کد خبر: 21367
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
سیدابراهیم رئیسی

رئیس‌جمهوری گفت: تامین آب برای اراضی مرغوب استان اردبیل مهم‌ترین نیاز و مشکل بخش کشاورزی این استان است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان دیدار با اهالی روستای فتحعلی منطقه مغان افزود: برای تامین آب اراضی مرغوب کشاورزی منطقه مغان یک طرح بزرگ از چند سال پیش آغاز شده که یک فاز آن تا ۹۰ درصد احداث شده ، فاز دیگر با ۷۶ درصد و فاز سوم با درصد کمتر در حال اجرا و تکمیل است.

وی تاکید کرد که در مجموع وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو به همراه مسئولان دیگر باید همت کنند که مساله تامین آب در این منطقه حل شده و شرایط متفاوتی برای کشاورزی این منطقه و استان اردبیل رقم بخورد.

رییس جمهوری  اضافه کرد: طراحی و برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت آب و زمین در منطقه مغان انجام شده و اگر طرح‌های در دست اجرا تکمیل نشود کل سرمایه‌گذاری آسیب می‌بیند.

آیت الله رئیسی  کار و تلاش مردمان منطقه مغان و استان اردبیل در تولید محصولات کشاورزی را ستودنی خواند و گفت: این منطقه از نعمت آب و زمین حاصلخیز برخوردار است و نتیجه همه اینها در افزایش میزان تولید مشاهده می‌شود.

وی در ادامه این بازدید با تاکید بر واگذاری اراضی پایاب سد خداآفرین به عشایر منطقه مغان بیان کرد: این افراد صاحبان حق هستند که بخشی از حقوق زمین آنها در سطح سه هزار هکتار واگذار شده و مابقی نیز بر اساس برنامه تدوین شده واگذار خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی قبل از این بازدید از اجرای طرح آبیاری در دشت فتحعلی مغان نیز بازدید کرد.

وی همچنین از ۲ مزرعه برداشت پنبه و بادام زمینی در دشت فتحعلی بازدید کرده و با کشاورزان منطقه به گفت و گو پرداخت.

رئیس‌جمهوری روز جمعه در هشتمین سفر استانی خود وارد فرودگاه پارس‌آباد مغان در استان اردبیل شده و مورد استقبال آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و سیدحامد عاملی استاندار اردبیل قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی در این سفر از برخی پروژه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان پارس‌آباد مغان و اردبیل بازدید کرده و دیداری با نمایندگان اقشار مختلف مردم خواهد داشت.

همچنین جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود و وزرای اعزامی به شهرستان‌های مختلف استان گزارش خود را از مسائل و مشکلات مناطق مورد بازدید خود ارائه خواهند کرد.

رئیس‌جمهوری را در این سفر معاونان و تعدادی از وزرای دولت همراهی می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه  در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار خواهند گرفت.

سفر رئیس‌جمهوری به استان اردبیل یک روزه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =