مسلم صالحی

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اقلید با اشاره به کاهش توزیع اعتبارات به این شهرستان در سفر رئیس جمهور به استان فارس، گفت: با این مصوبات، شهرستان‌های برخوردار هر روز غنی‌تر و شهرستان‌های محروم هر روز ضعیف‌تر می‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مسلم صالحی در نطق خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و همچنین میلاد با سعادت نبی اکرم (ص)، با تشکر از رئیس جمهور برای سفر به استان فارس بیان کرد: آقای رئیسی به نوبه خود عرض خداقوت دارم و از سفر شما و هیات همراه به استان فارس و پیگیری حل مشکلات این استان تشکر می کنم.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه در این سفر؛ استان فارس با وجود ۵ میلیون جمعیت و به عنوان سومین استان پرجمعیت کشور، آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت. هم از لحاظ تعداد کم وزرا و سایر افراد همراه که بایستی به عنوان نماینده رئیس جمهور در شهرستانها حضور پیدا می کردند و هم شاهد بی عدالتی در توزیع اعتبارات بودیم.

نماینده مردم اقلید با اشاره به کاهش توزیع اعتبارات به  شهرستان اقلید، یادآور شد: غالب اعتبارات به چند شهرستان خاص اختصاص پیدا کرد و برخی از شهرستان ها حتی ریالی هم از اعتبارات بهره نبردند و این امر باعث نارضایتی شدید مردم این شهرستان ها و بی اعتمادی نسبت به دولت شما که شعارش عدالت محوری و زدودن غبار محرومیت از چهره شهرستان‌های محروم بود، شد. با این مصوبات، شهرستان‌های برخوردار هر روز غنی‌تر و شهرستان‌های محروم هر روز ضعیف‌تر می‌شوند.

صالحی با اشاره به اینکه یکی از شهرستان‌های محروم استان فارس اقلید است، گفت: این شهرستان با تقدیم بیش از ۴۰۰ شهید دین خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده است.

وی افزود: آقای رئیسی، ای کاش بودید و می دیدید چهره های خسته، دست های پینه بسته، قدهای خمیده مردم روستاهای این شهرستان و به ویژه روستای شهرمیان را که 40 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی روستاهای این شهرستان و خود مرکز این شهرستان از کمترین امکانات هم برخوردار نیستند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیسی، شهرستان محروم شهرمیان از مصوبات سفر شما به جز یک مورد آن هم به صورت دست و پا شکسته بهره ای نبرده است. در صورتی که اطلاعات مورد نیاز پروژه ها از طرف مسئولین شهرستان به استانداری فارس اعلام شده است و حتی هیچ کوتاهی متوجه مسئولین این شهرستان هم نبوده است.

نماینده مردم اقلید در مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: بنا بر اصل اعتماد، فکر می کردیم که این پروژه ها در لیست مصوبات قرار خواهد گرفت، حتی جهت قطعی شدن این پروژه به نماینده ویژه شما در سفر به شهرستان و هم در مراجعه حضوری در نهاد ریاست جمهوری، موارد را باز تاکید کرده ایم. از این‌ رو تقاضا داریم نسبت به تامین اعتبارات موارد ذیل که طی یک نامه مکتوب در روز یکشنبه مورخ 1400.7.25 به شما ارسال شده، افتخار دهید و آن را مطالعه کنید و دستورات لازم را صادر فرمایید.

صالحی با اشاره به موارد مکتوب در نامه به رئیس جمهور یادآور شد: جاده سورمق- اقلید و به بیان دیگر کشتارگاه مردم اقلید که هر هفته شاهد تصادفات بسیار زیاد در این محور هستیم و هشت کیلومتر آن باقی مانده است که ان شاءلله دستور دهید که مردم ما بیشتر از این جان خود را در این کشتارگاه از دست ندهند.

وی همچنین خواستار تکمیل جاده طریق الرضا از طریق ماده ۵۶ شد و گفت: بانک ملی و سازمان برنامه و بودجه موافقت کردند از طریق فاینانس این پروژه را تکمیل کنند.

نماینده مردم اقلید در ادامه خواستار تکمیل پروژه فاضلاب شهر اقلید از طریق ماده ۵۶  شد که بانک صادرات و سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده و اگر دولت کمک کند بدون اینکه در سال جاری کمترین فشار بر روی دولت بیاید، می‌تواند این پروژه تکمیل شود و اعتماد خوبی را نسبت به دولت ایجاد کند.

صالحی افزود: از جاده پاسارگاد - احمدآباد که دو شهرستان اصلی فارس یعنی پاسارگاد و اقلید را به هم وصل می کند ۱۷ کیلومتر باقی مانده است و در انتظار ۲۰ یا ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات است.

وی در ادامه خواستار تکمیل درمانگاه شهر دژکرد و پست برق خنگشت که مجوز اولیه دارد ولی هیچ اعتباری برای آن تخصیص داده نشده است شد و تاکید کرد: شهرستان اقلید شهرستان کشاورزی است و برای توسعه و سرمایه‌گذاری نیاز به برق دارد.

نماینده مردم اقلید همچنین خواستار تکمیل ساختمان مرکز آموزش ضمن خدمت فرهنگیان که ۲۰ سال از زمان شروع ساخت آن می‌گذرد و فقط نیاز به ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دارد، شد.

صالحی به لزوم استقرار ادارات مورد نیاز از جمله گاز در شهرهای استرآباد تاکید کرد و گفت: ساختمان نیمه کاره دانشگاه دولتی اقلید که ۱۰ سال از زمان شروع به کار آن می گذرد و همچنان فاقد ساختمان مناسب آموزشی و اداری است، تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه دولت هفته آینده قصد افزایش قیمت لاستیک را دارد، گفت: قطعا افزایش قیمت لاستیک یعنی تحصن رانندگان در سراسر کشور، ان شاءالله که دولت به این موضوع توجه کند و بی‌رویه قیمت لاستیک را افزایش ندهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =