کد خبر: 21203
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
طرح هادی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال هفت میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که در صورت تخصیص کامل، ۷۶ طرح هادی روستایی در استان بازنگری خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، قاسم تنها افزود: ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان خراسان جنوبی وجود دارد که تاکنون ۱۰۰ درصد طرح هادی این روستاها تهیه شده و برای ۱۶۷ روستا نیز بازنگری طرح انجام شده است.

وی گفت: برای ۱۹۳ روستای زیر ۲۰ خانوار جمعیت نیز طرح تعیین محدوده انجام شده و مجموع اعتبارات هزینه شده در این خصوص ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی به مشارکت این نهاد در اجرای طرح‌های ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۳۱ واحد پروژه بنیادساز طرح اقدام ملی مسکن در استان با پیش‌بینی اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی گفت: از مجموع واحدهای بنیادساز استان اکنون ۵۶ واحد در شهرستان طبس ۴۰ درصد و ۸۸ واحد شهرستان فردوس ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تنها اظهار داشت: همچنین برای ۱۸۷ واحد مسکن بنیادساز بیرجند انعقاد قرارداد با پیمانکاران منتخب انجام شده و در حال تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی است.

وی افزود: تاکنون سه هزار و ۶۶ قطعه زمین برای ساخت پنج هزار و ۸۹۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن از طرف اداره کل راه و شهرسازی شناسایی و تحویل داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از شناسایی و اختصاص ۳۱۴ قطعه زمین برای ساخت ۳۲۹ واحد مسکونی طرح اقدام ملی توسط بنیاد مسکن در شهرهای شوسف، درح، دیهوک، اسفدن، طبس مسینا و قاین خبر داد.

وی با اشاره به پروژه ۱۸۷ واحدی بیرجند (در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان) تصریح کرد: هفت هزار و پنج متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ثبت‌نام کرده‌اند.

تنها گفت: در فاز اول، یک هزار و ۳۱۹ نفر، فاز دوم چهار هزار و ۲۸۳ نفر، فاز سوم ۵۵۲ نفر و فاز چهارم ۶۴۵ نفر و ۲۰۶ نفر در بیرجند ثبت‌نام کردند.

وی از احراز هویت و تایید اولیه و نهایی ۲ هزار و ۹۳۶ نفر خبر داد و افزود: تاکنون ۲ هزار و ۹۰۷ نفر مبلغ ۱۳۱ میلیارد تومان وجه لازم را واریز کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۹۹ نفر در سامانه ثبت و برای تسهیلات ۴۸۸ واحد انعقاد قرارداد شده همچنین هزار و ۶۱۳ پروانه ساختمانی اخذ و عملیات اجرایی هزار و ۶۰۱ واحد آغاز شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۴۴ واحد در مرحله فنداسیون، ۳۲۳ واحد در مرحله اجرای اسکلت، ۱۳۰ واحد اجرای سقف و ۵۶ واحد در مرحله سفت‌کاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =