کد خبر: 21191
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
معاونت توسعه روستایی

معاون سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اعلام اختصاص ۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه برای اشتغال و توانمندسازی مناطق محروم روستایی، گفت: متاسفانه روستاهای ایران به صورت متوازن توسعه نیافته‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، منوچهر رزمجو عصر دوشنبه در محل نمایشگاه و جشنواره مبلمان و صنایع دستی روستایی مازندران که به مناسبت روز روستا در ساری برپا شده است، اظهار کرد: خدمات زیرساختی قابل توجهی بعد از انقلاب به روستاها سوق داده شد، اما توزیع این خدمات متوازن نبوده و همین روند نیز سبب خالی شدن سکنه در بعضی از روستاهای کشور شده است.

وی با بیان این که در یک دهه اخیر شاهد مهاجرت جمعیت از شهرها به روستاها بوده‌ایم، افزود: دولت سیزدهم از محل بودجه ۲۸ هزار میلیارد تومانی برای توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی به صورت ویژه برنامه‌ریزی کرده است.

این مسئول با تاکید بر این که اقتصاد و اشتغال روستاها باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، بیان داشت: سال ۱۳۹۶ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برابر با ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ارزی کشور به اشتغال روستایی اختصاص داده شده بود که تا کنون ۱۳ هزار میلیارد تومان آن عملیاتی شد و بقیه نیز در این دولت به صورت ویژه در مناطق روستاهایی که کمتر به آن‌ها توجه شده است ، هزینه می‌شود.

نمایشگاه مبلمان و صنایع دستی روستاهای مازندران با همکاری اداره کل ورزش و جوانان مازندران با محوریت ورزش‌های بومی روستایی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با محوریت معرفی صنایع دستی، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری با محوریت زنان سرپرست خانوار در تولید کالاهای مختلف بومی استان و ادارات کل بهزیستی، تعاون روستایی، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز روستا برپا شده است.

در این نمایشگاه یک شرکت تولیدکننده مبلمان روستایی نیز با ارائه انواع امکانات و تجهیزات پارک‌های روستایی و سطل‌های زباله مختلف برای تفکیک زباله از مبدا حضور دارد.

این نمایشگاه دو روزه است و امروز فردا – ۲۶ و ۲۷ مهر- در محوطه سالن الغدیر سپاه ۲۵ کربلا مازندران واقع در میدان خزر ساری پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =