کد خبر: 21190
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
اشتغال

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی و کشاورزی کشور از رونمایی طرح ملی بیمه اجتماعی خانوارهای محروم و کمتر برخوردار روستایی و عشایری با حضور رئیس‌جمهوری با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهرعلی شیرخانی روز دوشنبه در حاشیه نمایشگاه و جشنواره مبلمان و صنایع دستی روستایی مازندران که به مناسبت روز روستا در ساری برپا شده است، به خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای این طرح هزینه یک سال بیمه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از سوی دولت تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: از اول مهر امسال اقدامات عملیاتی برای پوشش بیمه‌ای همه افراد واجد شرایط که از سوی دستگاه‌های حمایتی اعم از بهزیستی، کمیته امداد امام(ره) و امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی معرفی شدند در این صندوق اجرا شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی و کشاورزی کشور تصریح کرد: با پوشش این تعداد بیمه شده، تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی و کشاورزی کشور به دو میلیون و ۷۵۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

این مسئول با بیان این که صندوق بیمه اجتماعی و کشاورزی به صورت اختیاری همه کشاورزان و عشایر کشور را زیر پوشش قرار می‌دهد، گفت: تحت پوشش قرار دادن افراد سالمند با هدف بازنشستگی و از کارافتادگی کشاورزان محور فعالیت این صندوق است.

طرح بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر نوع بیمه دولتی است که از سال ۱۳۸۳ به تصویب هیات وزیران رسید و فعالیت این صندوق از سال ۱۳۸۴ در کشور آغاز شد. طبق گزارش های رسمی ،  سال گذشته شهرستان نوشهر  از نظر آمار رتبه نخست استانی و رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داد.

نمایشگاه مبلمان و صنایع دستی روستاهای مازندران با همکاری اداره کل ورزش و جوانان مازندران با محوریت ورزش‌های بومی روستایی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با محوریت معرفی صنایع دستی، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری با محوریت زنان سرپرست خانوار در تولید کالاهای مختلف بومی استان و ادارات کل بهزیستی، تعاون روستایی، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز روستا برپا شده است..

در این نمایشگاه یک شرکت تولیدکننده مبلمان روستایی نیز با ارائه انواع امکانات و تجهیزات پارک‌های روستایی و سطل‌های زباله مختلف برای تفکیک زباله از مبدا حضور دارد.

این نمایشگاه دو روزه است و امروز فردا – ۲۶ و ۲۷ مهر- در محوطه سالن الغدیر سپاه ۲۵ کربلا مازندران واقع در میدان خزر ساری پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =