کد خبر: 21182
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
گازرسانی

فرماندار شهرستان کلات از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه‌های گازرسانی به روستاهای شهرستان کلات خبر داد.

مهدی ناصری گفت: با اجرا و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز از ۱۳ روستا به ۲۹ روستا افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: بنا بر گزارش اداره گاز شهرستان، پروژه گاز رسانی به ۲۰ روستای شهرستان کلات با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

ناصری اظهار کرد: از مجموع تمام روستاهای واجد شرایط گازرسانی در این شهرستان کوهستانی و مرزی، از ابتداء سال ۱۳۹۶ تنها ۹ روستا گاز رسانی شده بود که تا کنون با تکمیل گاز رسانی به ۴ روستای دیگر ۱۳ روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و پروژه گاز رسانی به ۱۶ روستا نیز در حال اجرا است و با اجرا و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا این میزان روستا به زودی به ۲۹ روستای گازدار افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: از پروژه‌های در دست اجرا، گاز رسانی به روستاهای رباط، شورستان، حصار و ارچنگان به اتمام رسیده است و پروژه گاز رسانی به ۱۶ روستای باقی‌ مانده گاز رسانی به ۱۴ روستا شامل روستاهای چرم‌نو، شهرک چرم، سینی‌نو، قاباخ، سلطان‌آباد، ایده‌ لیک، کالو، کرناوه،آبگرم، حمام‌قلعه، سررود، تقی‌آباد، امیرآباد و جلیل‌آباد با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و گاز رسانی به روستای چرم کهنه و سینی کهنه نیز در شرف انجام است.

وی شرایط سخت فیزیکی شهرستان را یکی از عوامل کندی کار و پر هزینه بودن پروژه‌ها نسبت به سایر شهرستان‌ها اعلام کرد و افزود: با همه‌ این اوصاف در حال حاضر بیشترین پروژه‌های گاز استان از نظر تعداد و اعتبار در سطح این شهرستان مرزی در حال اجرا است و با اتمام پروژه‌های موصوف، میزان روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز به صورت قابل‌ توجهی افزایش خواهد یافت.

ناصری نوسانات فاحش قیمت طی سالیان اخیر را از دلایل تأخیر در انجام برخی پروژه‌ها دانست و گفت: خوشبختانه با همراهی مسئولان دست‌ اندرکار ملی و استانی در حوزه گاز، شاهد نتیجه دادن پروژه‌ها هستیم و انتظار داریم با توجه به شرایط خاص این شهرستان مرزی و کوهستانی، قدم نهایی را برای اتمام سایر پروژه‌های دارای شرایط، بردارند تا شاهد گاز رسانی صد در صدی در سطح شهرستان باشیم.

فرماندار شهرستان کلات علاوه بر اتمام پروژه‌های گازرسانی به ۱۳ روستای شهرستان کلات، نصب و راه‌اندازی ایستگاه تقلیل فشار CGS-TBS در روستای حصار، توسعه شبکه و مقاوم‌سازی به طول ۲۵۰۰ متر در روستای قلعه‌نو، توسعه شبکه شهری بالغ بر ۵۲۰۸ متر و ۳۱۸ مورد اشتراک جدید همچنین تسریع در روند اشتراک‌پذیری و نصب کنتور با به خدمت‌ گرفتن دو گروه پیمانکاری را از جمله مهمترین فعالیت‌های اداره گاز ناحیه کلات از سال ۱۳۹۶ تا کنون ذکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =