کد خبر: 21157
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
برنج

در حالی که قیمت برنج ایرانی در بازار به بالای ۵۰ هزار تومان رسیده است برخی شالیکاران اقدام به فروش مستقیم محصول خود از طریق پلتفرم های انتشار آنلاین آگهی با قیمتی بین ۳۴ تا ۴۰ هزار تومان می کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، در حالی که قیمت برنج ایرانی با اعمال ممنوعیت برنج توسط بخش خصوصی و تزریق قطره چکانی توسط بخش دولتی به بازار به ۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده است برخی شالیکاران با استفاده از پلتفرم های انتشار آنلاین آگهی مانند «دیوار» به افزایش قیمت برنج توسط واسطه ها واکنش نشان داده و محصول خود را از این طریق زیر قیمت بازار عرضه می کنند.

بر این اساس در شرایطی که قیمت برنج ایرانی در سطح خورده فروشی تا ۵۰ هزار تومان نیز افزایش یافته برخی شالیکار از طریق انتشار آگهی به صورت مستقیم و با قیمتی بین ۳۴ تا ۴۰ هزار تومان به صورت عمده و جزئی محصول برنج امسال خود را به فروش می رسانند.

بهترین محل برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی بازارهایی است که به صورت روزانه در محل هایی ویژه  توسط شهرداری به کشاورزان واگذار می شود

راه اندازی بازارهای روزانه و عرضه مستقیم؛ راهکاری مناسب برای متعادل کردن قیمت محصولات کشاورزی
علی خان محمدی فعال بخش کشاورزی در این خصوص به خبرگزاری «بازار» گفت: به هر حال سالیان سال است واسطه ها اصلی ترین بازیگران و ذی نفعان در این صنعت هستند و در حالی که کار اصلی را کشاورز و زارع انجام می دهد، واسطه ها و دلالان چندین برابر آنها از محصول کشت شده منفعت مالی کسب می کنند.

خان محمدی خاطر نشان کرد: ما بارها اعلام کرده ایم که بایستی دلالان و واسطه ها از صنعت کشاورزی حذف شوند تا هم کشت و کار برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد و هم محصولات کشاورزی با قیمتی مناسب و متناسب با توان خرید مردم در بازار عرضه شود و به دست مصرف کننده نهایی برسد.

وی خاطر نشان کرد: برای کوتاه کردن دست دلال و واسطه چاره ای نیست جز اینکه شرایطی فراهم شود تا کشاورز محصول خود را به صورت مستقیم عرضه کند و مصرف کننده نهایی نیز به صورت مستقیم از خود کشاورز محصول را خریداری کند.

خان محمدی تصریح کرد: بهترین محل برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی بازارهایی است که به صورت روزانه در محل هایی ویژه که توسط شهرداری به کشاورزان واگذار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =